بدون نظارت گمرک هیچ کالایی از بندر چابهار خارج نمی‌شود

    کد خبر :159910

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: در بندر چابهار هیچ کالایی بدون نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران خارج نمی شود.

بهروز آقایی در حاشیه بازدید خبرنگاران از زیرساخت های توسعه سواحل مکران درباره استقرار ساختمان گمرک و فعالیت‌های گمرکی در بندر شهید بهشتی چابهار اظهار کرد:‌ گمرک در بندر شهید کلانتری مستقر است، ضمن این‌که اداره کل گمرک نیز در شهرستان چابهار ساختمان دارد.

وی تصریح کرد:‌ همه فرآیندهای ورود و خروج کالا در بندر چابهار و استان سیستان و بلوچستان از طریق گمرک جمهوی اسلامی ایران نظارت می‌شود و مطمئن باشید هیچ کالایی بدون نظارت گمرک از بندر خارج نمی‌شود.

وی افزود:‌گمرک در فاز یک بندر شهید بهشتی بندر چابهار مستقر است، تاسیسات و تجهیزات گمرک وجود دارد. در درب‌های خروج گمرک نظارت دارد.
وی با بیان این‌که نرم‌افزارهای گمرک در خروجی‌های اداره بندر راه‌اندازی شده که قابلیت بهره‌برداری دارد،‌اظهار کرد:‌گندم وارداتی هند که در حال خروج از بندر است از طریق گمرک عبور کرده و هیچ محدودیت و نقطه ابهامی در کالاهایی که از بندر خارج به لحاظ گمرکی وجود ندارد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در ادامه به تخلیه و بارگیری سنتی از طریق لنج اشاره کرد و با بیان این که 541 کیلومتر ساحل داریم، افزود: در برخی از نقاط تمرکز جمعیتی به صفر رسیده بود که عملا با ایجاد موج‌شکن‌ها خانواده‌های کوچ‌کرده به مناطق خود بازگشتند و امروز از دریا درآمدزایی می‌کنند.

آقایی گفت:‌ تعرفه‌های دریایی در همه بنادر کشور یکسان است، تعرفه ما از طریق سازمان بنادر و دریانوردی هر سال به روز می‌شود. اما آنجاییکه احتمال می‌دهیم در تجارت منطقه اتفاق خاصی بیفتد از طریق مرکز تصمیم‌گیری جدید اتخاذ می‌شود که قابلیت تعدیل و تقلیل تعرفه در آن وجود دارد.

به گزارش تسنیم،وی با بیان این که‌ مشکلی در این باره نداریم، به فعالیت خاتم‌الانبیاء اشاره کرد و افزود:‌ تا کنون هیچ بدهی به قرارگاه خاتم در فاز یک نداریم، ‌البته شاید قسمت هایی به دلیل طولانی بودن قرارداد بین ما و قرارگاه اسناد مالی در گردش وجود دارد. اما در مجموع هیچ صورت وضعیتی که در سیستم سازمان بنادر باشد و ما پرداخت نکرده باشیم تا این لحظه وجود ندارد.

آقایی با اعلام این‌که هیچ صورت وضیعتی در سیستم بنادر که قابل پرداخت بوده اما پرداخت نشده وجود ندارد، اظهار کرد:‌به قرارگاه خاتم استاد خزانه بابت طلب اسناد خزانه نمی‌دهیم و به آنها پول نقد می‌دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید