فولکس‌ واگن تیگوان در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۴۸
    کد خبر :159496

ماموت خودرو به‌عنوان نماینده رسمی محصولات شرکت فولکس‌واگن آلمان در ایران، از شاسی‌بلند جذاب این خودروساز برجسته‌ با نام تیگوان رونمایی کرد.

مشخضات فنی دقیق مدل‌های وارداتی ماموت خودرو به ایران و قیمت آن‌ها هنوز از سوی نماینده رسمی فولکس‌واگن اعلام نشده است. نسل دوم شاسی‌بلند فولکس‌واگن تیگوان با نمایی شبیه به بی‌ام‌و X5 بر اساس پلتفرم MQB طراحی شده که در مقایسه با نسل پیشین خود ۶۰ میلی‌متر کشیده‌تر و ۳۰ میلی‌متر عریض‌تر است. فاصله‌ی محوری این خودرو به ۲.۶ متر افزاش یافته که نتیجه‌ی این اتفاق، افزایش فضای کابین به خصوص برای سرنشینان عقب خودرو است. در بخش انتهایی خودرو و بار، شاهد رشد شگرفی هستیم و با ۶۱۵ لیتر فضا، یکی از جادارترین صندوق‌ها در کلاس خود را شامل می‌شود که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این عدد به ۱۶۶۵ لیتر افزایش خواهد یافت. با وجود ابعاد بزرگ‌تر تیگوان، این خودرو نسبت به نسل اول خود، ۵۰ کیلوگرم کاهش وزن داشته است.

در بخش پیشرانه و قوای محرک، تیگوان از انواع پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی بهره می‌برد. قدرت نسخه‌های بنزینی این خودرو که در صورت ورود به بازار ایران شاهد حضور آن‌ها در جاده‌های کشور خواهیم بود؛ متناسب با نوع و حجم پیشرانه‌، از ۱۲۳ تا ۲۱۷ اسب بخار متغیر است. نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر دارد که این نیرو از طریق جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه DSG به هر ۴ چرخ خودرو منتقل می‌شود. این مدل در کمتر از ۷.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد و متوسط مصرف سوخت ۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان
سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو (هدآپ)
نمایشگر ۸ اینچی لمسی
سیستم‌های سرگرمی همراه با مسیریابی ماهواره‌ای
اعلام لحظه‌ای وضعیت ترافیک در مسیر عبوری
رابط کاربری اندروید و iOS
ترمز اضطراری خودکار
سیستم پیش‌بینی احتمال تصادف
گرمکن صندلی جلو و عقب
تهویه مطبوع ۳ نقطه‌ای
سنسور نمایشگر باد تایر‌ها
صندلی‌های چرم

این موضوع که چه زمانی دو مدل خودروی تیگوان و پاسات از پرفروش‌ترین خودروساز اروپا رنگ خیابان‌های تهران را به خود خواهند دید شاید به زمان بازگشایی سامانه ثبت سفارش خودرو بازگردد؛ اما مسلما حضور مجدد این برند معتبر جهانی به ایران پس از حدود نیم قرن، جالب توجه خواهد بود. شرکت فولکس‌واگن، تصمیم به حضور مجدد در بازار ایران از طریق نمایندگی ماموت خودرو گرفته است؛ چراکه بر اساس برآورد وزارت صنایع ایران، کشور ما به‌طور متوسط، سالیانه به ۳ میلیون دستگاه خودرو نیاز دارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید