صدای غلام‌محمد احسانی خاموش شد

    کد خبر :159464

غلام‌محمد احسانی، پیشکسوت موسیقی محلی دیار جام، شب گذشته درگذشت و آوازش خاموش شد.

به گزارش ایسنا، این‌بار غلام‌محمد احسانی از هنرمندان پیشکسوت تربت‌جام بود که در سکوت رفت؛ وی بعد از تحمل بیماری در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد درگذشت.

یکی از فعالان حوزه موسیقی درباره غلام‌محمد احسانی به ایسنا می‌گوید: ایشان متولد ۱۳۳۳ و از پیشکسوت‌های دیار جام بودند و سابقه همکاری با استاد سرور احمدی را داشتند. همچنین با اکثر پیشکسوت‌های موسیقی محلی دیار جام ارتباط کاری و دوستانه خوبی داشتند. استاد احسانی سرپرست یک گروه هنری موسیقی نیز بودند. ویژگی ایشان تواضع، فروتنی و ادب‌شان بود. علاوه بر این هیچ‌گاه به حاشیه‌های موسیقی وارد نمی‌شدند و از سویی ارتباط صمیمی با جوانان و نوجوانان داشتند.

حسینعلی مردان‌شاهی ادامه می‌دهد: آقای احسانی استاد اخلاق بودند و در رفتارشان بی‌ادعایی، متجلی بود. متاسفانه شب گذشته ایشان به علت بیماری کبدی در بیمارستان امام رضای مشهد دار فانی را وداع گفتند.

او درباره آخرین اجراهای این هنرمند پیشکسوت می‌گوید: غلام‌محمد احسانی در همایش خنیاگران جام که در شهریور ماه سال جاری برگزار شد جزو ۱۸ استادی بودند که از وی تقدیر شد و همچنین یکی از استادانی بود که در آن همایش اجرا داشت.

مراسم تشییع پیکر غلام‌محمد احسانی فردا (هفتم آذر) در تربت جام برگزار خواهد شد. او در قطعه هنرمندان بهشت نبی در کنار پورعطایی پیشکسوت و هنرمند بنام تربت جام دفن خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید