نویسنده «پایتخت» این بار برای تئاتر می نویسد

    کد خبر :159343

حسن وارسته نویسنده «پایتخت» در اجرای نمایش «روحش بالاست ، خودش کماست» با بهزاد محمدی همکاری می کند.

به گزارش افکارنیوز، حسن وارسته فیلمنامه نویس در خصوص فعالیت اخیر خود گفت: سال گذشته به دعوت دوست و همکارم رحمت امینی که ریاست شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی را برعهده داشت، بازبین و ارزشیاب نمایش‌های کمدی شبانه شدم و بالغ بر هفتاد نمایش را بررسی و بازبینی فنی کردم که متاسفانه سطح نیمی از آثار نازل و بی‌کیفیت بود.

وی ادامه داد: با دکتر امینی و جناب محسن امیری روسای سابق و فعلی ارزشیابی نمایش‌‎های ارشاد به فکر راه حل افتادیم تا بلکه با کمترین آسیب به معیشت این گروه ها سطح کیفی آنها را ارتقا دهیم. بر همین اساس سر تمرینات قریب به 15 نمایش رفتم و هر کدام را در چند جلسه تمرینی در بخش متن و اجرا کمک کردم البته با بضاعت موجود آن نمایش‌ها نمی‌توانستم شق‌القمر کنم، اما به همان امکانات تمام تلاشم را انجام دادم.

وی در خصوص دستمزد دریافتی خود اظهار داشت: تمام دستمزد این مشاوره از طرف ارشاد که بسیار ناچیز بود، پرداخت شد و از گروه‌ها ریالی دریافت نشد.

وارسته با اشاره به همکاری با بهزاد محمدی برای اجرای نمایش «روحش بالاست ، خودش کماست» تصریح کرد: زمانی که در حال بررسی و بازبینی فنی نمایش‌ها بودم، بهزاد محمدی که مایل بود تغییراتی را در نمایش خود ایجاد کند از دفتر ارزشیابی خواست تا کمک فکری به او بدهند و بر همین اساس قرار شد با او نمایشی را آماده کنیم. نزدیک به شش ماه است که با گروه در تعامل هستم، متن نمایشنامه توسط فرهاد نقد علی به نگارش درآمده و من با همکاری بهزاد محمدی نمایش را مهیای اجرا کردیم و تمرینات از اوایل مهر جدی آغاز شد.

نویسنده «پایتخت» بیان کرد: تلاش کردم این نمایش کمدی تلفیقی از ویدئو و تئاتر باشد؛ البته گفتن واژه ویدئو آرت کمی مبالغه آمیز باشد اما کوشیدم تا در نمایش‌های کمدی شبانه این شیوه تئاتری نیز تجربه شود، آنچه گفتم مربوط به روند فعالیت سال گذشته است که نتیجه‌اش را امسال در آثار می‌بینیم‌.

وارسته خاطرنشان کرد: به دلیل همکاری در نمایش «روحش بالاست، خودش کماست» از ترکیب بازبینی ارشاد انصراف دادم که از چند روز دیگر در اریکه ایرانیان به اجرا در می‌آید و این روزها درگیر تمرینهای نهایی، ساخت دکور، لباس، تصاویر و ویدئوهای مرتبط با کار هستیم.

بازیگران «روحش بالاست، خودش کماست» عبارتند از:

بهزاد محمدی، اصغر سمسارزاده، حسین اسدی، حمید فضل اله، سهند نسیمی نژاد، علی قدمگاهی، فهیمه سمیعی، هانیه رحمتی و نفیسه شفیعی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید