الیزه پذیرای جوانترین رئیس جمهور فرانسه

    کد خبر :15926

پاریس آماده برگزاری مراسمی می شود که طی آن رئیس جمهوری جدید فرانسه بطور رسمی وارد کاخ الیزه می شود تا به عنوان جوان ترین رئیس جمهور تاریخ این کشور آغاز به کار کند.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری رویترز، امروز یکشنبه 14 مه برابر با 24 اردیبهشت روزی است که «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور سوسیالیست کاخ الیزه را برای همیشه ترک می کند و «امانوئل ماکرون» 39 ساله سکان هدایت کشور را در دست می گیرد.

بی شک تمهیدات و تدابیر امنیتی در پاریس برای مراسم ویژه آغاز به کار امانوئل ماکرون، ویژه خواهد بود. 15 هزار پلیس برای تامین امنیت این مراسم مستقر شده اند. بخش اعظمی از خیابان ها و معابر پاریس مسدود شده است.

ماکرون پیش از آن که به عنوان رئیس جمهوری جدید قدم به کاخ الیزه بگذارد در خیابان معروف «شانزه لیزه» پاریس و در طاق نصرت بر مزار سرباز گمنام دسته گل خواهد نهاد و ادای احترام خواهد کرد.

این بانکدار سابق که حامی ایده اتحادیه اروپاست، با جنبش «به پیش» کاری کرد تا برخلاف معمول و سنت دیرین در فرانسه قدرت در دستان سوسیالیست ها و یا راست گرایان میانه رو قرار نگیرد.

وی توانست در دور دوم انتخابات با کسب 66.1 درصد آراء «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی از جبهه ملی فرانسه را شکست دهد. گمانه زنی ها از هم اکنون در مورد رئیس جمهور جمهوری پنجم فرانسه آغاز شده است این که او چگونه دولت و کشور را اداره خواهد کرد، نخست وزیر دولتش کدام چهره خواهد بود و برای اقتصاد و اشتغالزایی در فرانسه چه تدابیری خواهد اندیشید؟

او در انتخابات پارلمانی پیش رو در ژوئن باید تلاش کند اکثریت کرسی ها را برای جنبش خود به دست آورد.

دولت فرانسه به دنبال چند حمله تروریستی در این کشور همچنان در وضعیت اضطرار است تا تشکیلات دولتی و نیروهای امنیتی بتوانند با اختیارات بیشتر و آزادانه ‌تر به تامین امنیت مردم بپردازند. بیش از 230 نفر در حملات تروریستی دو سال گذشته در این کشور جان خود را از دست داده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید