سکوت اصول گرایان؛ سقوط احمدی نژاد

    کد خبر :159256

طی هفته‌های اخیر تیم احمدی‌نژاد سروصدای زیادی به راه انداخت اما عموم اصولگرایان تلاش می‌کنند آنها را نبینند. این بی‌توجهی بی‌علت نیست و به نوعی استراتژی‌ بلندمدتی است که مقابل اقدامات خارج از عرف او اتخاذ کرده‌اند.

«هیچ دو نفری را نمی بینید که مثل ما باشند جز من و آقای بقایی و مشایی» این سخنان محمود احمدی نژاد در نشست مطبوعاتی پیش از انتخابات سال 96 بود. به نظر می رسد این روزها بیشتر از همیشه این جمله به واقعیت نزدیک شده است. از بقایی زنبیل به دست در دادگاه تا سخنان ساختارشکنانه احمدی نژاد درباره قوای مختلف کشور و حضور همیشگی رحیم مشایی در کنار آن ها، نشانه ای از نزدیکی بیشتر این سه یار سیاسی است. اما به هر میزان که آن ها به هم نزدیک می شوند، یاران و حامیان پیشین شان از آن ها فاصله می گیرند. در این میان واکنش اصول گرایان حامی احمدی نژاد جالب توجه است. از حزب موتلفه تا انصار حزب الله در انتخابات سال 88 از احمدی نژاد حمایت کردند؛ حالا همه آن ها مقابل احمدی نژاد سکوت کرده اند البته در جبهه مقابل نیز وضع آنچنان فرقی نمی کند. به نظر می رسد اصلاح طلبان و اصول گرایان در یک مورد با هم توافق دارند؛ «فراموشی احمدی نژاد».

محمود احمدی‌نژاد این روزها از هر فرصتی برای رسانه‌ای شدن خود و حلقه نزدیکانش استفاده می‌کند. از بازداشت‌ حمید بقایی گرفته تا بست نشینی در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و در جدیدترین سخنان خود هجمه بسیاری به دولت وارد کرد. او که بدون وجود هیچ مانعی همچنان به تمام فعالیت‌های خارج از عرف خود ادامه می‌دهد، یارانش را راهی شهرری کرده و سیلی از انتقادات را هم به دنبال خود راه انداخته که در میان آن جای برخی از حامیان او خالی است.

مدافعان جدید آزادی!

«این روزها سران جریان درجه دوم و روزنامه های اصلاح طلب که دم از آزادی و حقوق شهروندی می زنند به صراحت از ظلم دستگاه قضایی علیه ما پشتیبانی و حمایت وسیع می نمایند.» این بخش دیگری از اظهارات جدید حمید بقایی در کانال تلگرامی اش بود. احمدی نژاد هم در صحبت های اخیرش بیش از گذشته بر آزادی بیان تکیه می کند که واکنش برخی اصلاح طلبان را در فضای مجازی در پی داشته تا جایی که علی شکوری راد در توییترش نوشت: «به نظر مى رسد احمدى نژاد اخیرا فرصت کرده قانون اساسى و قانون آئین دادرسى را بخواند که با حقوق ملت، مفاهیم حقوقى و بایدهاى قضایى آشنا شده است.»

«محمد صادق جوادی حصار»، عضو حزب اعتماد ملی، در واکنش به این صحبت ها به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: مسئولین نظام و رسانه ها نباید در تله احمدی نژاد بیفتند. احمدی نژاد و یارانش می خواهند با مظلوم نمایی در انتخابات 1400 خود را طیفی آزادی خواه نشان دهند و مردم را فریب دهند. رسانه های عمومی نباید ابزار تبلیغ این آقایان باشند.

جوادی حصار در پاسخ به اینکه چرا نباید از انتقادهای طیف احمدی نژاد به قانون گریزی قوا و برخورد با آزادی بیان استقبال کرد؟ افزود: ما از آزادی خواهی آقای احمدی نژاد استقبال می کنیم اما انتقادهای آن ها جنبه شخصی دارد. اینکه قوه قضاییه چون با من به نوعی برخورد می کند که دوست ندارم، پس باید آن را نقد کرد؛ درست نیست. آیا این آقایان حاضرند درباره اتفاقات سال 88 صحبت کنند؟ آیا آقای احمدی نژاد حاضر است درباره حمایت از مرتضوی اعتراف به اشتباه کند؟ فرق اصلاح طلبان با این آقایان در قانون گرایی و شفافیت و ارجحیت امنیت ملی بر امنیت شخصی است.

اما بسیاری از اصول گرایان در پاسخ به سوال های خبرنگار برنا ترجیح دادند سکوت کنند و برخی مانند «کاظم انبارلویی»، سردبیر نشریه رسالت، با گفتن اینکه «این مساله اهمیتی برای کشور ندارد» از کنار آن گذشت. اگرچه برخی هم ترجیح می دهند به صورت غیرمستقیم (نقوی حسینی) درباره این موضوع صحبت کنند.

نقوی حسینی: مخالفان قانون فتنه گرند

«حسین نقوی حسینی»، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس دهم، با بیان اینکه همه باید تابع قوانین کشور باشند به خبرنگار برنا، گفت: نظام جمهوری اسلامی دارای قانون اساسی و رعایت این قانون الزامی است. هر کسی در هر جایگاهی خلاف قانون حرکت کند، فتنه گر محسوب می شود و سابقه اصول گرایی و اصلاح طلبی در این مساله اهمیتی ندارد.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه در زمان روی کار آمدن احمدی نژاد هم اصولگرایان به مواضع خارج از قانون او واکنش نشان داده اند، افزود: بست نشینی معنا ندارد! کسانی که معتقد به قانون بودند در زمان دولت احمدی نژاد هم به رفتارهای خارج از قانون او اعتراض می کردند.

سوال های بی پاسخ برای اصول گرایان

این روزها سکوت اصولگرایان در مقابل اقدامات احمدی نژاد سوالات متعددی را در ذهن مخاطبان بی پاسخ گذاشته است. «اول اینکه چرا در زمان ریاست وی بر دولت مقابل چنین کارهای مشابه، سکوت یا حتی آن را تایید کردند؟ موضوع دوم این است که اصولگرایان تاکنون به این پرسش پاسخ نداده‌اند چرا احمدی‌نژاد و یارانش که از دل اصولگرایان بیرون آمدند در فاصله اندکی از اوج رفاقت، به یک ضدیت حاد رسیدند؟

به گزارش برنا؛ بقایی در دادگاه و منتظر گرفتن حکم و مشایی در شروع دادگاهش است. حالا همه نگاه ها به احمدی نژاد است و اینکه داستان او تا کجا ادامه خواهد یافت؟ باید منتظر ماند تا دید هاله های احمدی نژاد کنار می رود یا همچنان نظام با او مدارا می کند؟!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید