نجات نوجوان مفقود شده در مسیر «توچال»

  • حوادث
  • دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ۲۲:۰۰
    کد خبر :159242

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از نجات ۲ نوجوان حدودا ۱۵ ساله مفقود شده در مسیر «توچال» پس از یک ساعت و نیم جستجو خبر داد.

مهر: سید جلال ملکی از گم شدن ۲ نوجوان در مسیر توچال در ساعت ۱۵ خبر داد و افزود: گروه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از ایستگاه ۶۴ ولنجک به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: این گروه بیش از یک ساعت و نیم در مسیرهای کوهستانی به جستجو پرداخته و در نهایت این ۲ نوجوان ۱۵ ساله که در یکی از دره ها به طوری که ناخواسته از مسسیر اصلی خارج شده و در مسیر فرعی افتاده و قادر به بازگشت و مسیر اصلی نبودند نجات دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران افزود: دره ای که این ۲ نفر در آن حضور داشتند، مسیر نا ایمن و صعب العبوری بود که در گذشته نیز به دفعات شاهد حوادث در آن محل بودیم، اما خوشبختانه آتش نشانان با توجه به اشرافی که بر آن محل در اثر تجربه داشتند، بسیار سریع موفق شدند ۲ نوجوان که دچار کمی خستگی و ضعف بدنی شده بودند، را یافته و برای خروج از دره به آن ها کمک کردند و با سیساتم تله کابین به ایستگاه های پایین تر انتقال دادند.

وی افزود: پس از نجات این ۲ نوجوان نیز اطلاع داده شد، که یک خانم و آقای جوان در قله توچال و بالاترین نقاط، با توجه به غروب و تاریکی هوا و سرمای شدید محل گرفتار شدند، که آتش نشانان بلافاصله از همان محل به بالاترین نقطه اعزام شدند و این آقا و خانم جوان را در شرایطی که دچار سرمازدگی و ضعف و افت فشار شده بودند کمک کرده و به ایستگاه های پایین تر انتقال دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید