افزایش 3 برابری یارانه ایاب و ذهاب ویژه مددجویان با معلولیت شدید

    کد خبر :159227

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت:سرویس ایاب و ذهاب ویژه مددجویان دارای معلولیت شدید تا پایان سال 2 برابر می شود.

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور در خصوص مسئله ایاب و ذهاب معلولان با شهرداری رایزنی های مختلفی انجام داده و تا کنون گام هایی را در این زمینه برداشته است.

وی ادامه داد: خودروهای مناسب سازی شده با همکاری مشترک شهرداری و سازمان بهزیستی در اختیار انجمن معلولان قرار گرفته است و بیشتر مورد استفاده معلولانی است که دچار ضایعه نخاعی و معلولیت شدید هستند و از طریق سامانه ویژه حمل و نقل معلولان توسط دو انجمن فعال در حوزه معلولان مدیریت می شوند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین گزارش ها در حال حاضر 60 دستگاه خودرو در ناوگان ایاب و ذهاب معلولان شهر تهران به این افراد خدمات حمل و نقل مورد نیاز را ارائه می دهند و مقرر شده است که تا پایان سال جاری به دو برابر افزایش بیابد.

اسدی یادآور شد: بهزیستی استان تهران برای سهولت تردد معلولان تحت پوشش بهزیستی این استان با شرایط خاص که معلولیت شدید دارند، یارانه تردد این افراد را تا 3 برابر افزایش داده است و آمار این گروه از مددجویان به بیش از 600 نفر می رسد.

وی تصریح کرد: شاید مبلغ یارانه ترددی که به معلولان با شرایط خاص پرداخت می شود قابل توجه نباشد اما بخشی از هزینه تردد این افراد را تامین می کند و در سال جاری مبلغ 153 هزار تومان به عنوان این کمک هزینه به حساب هر یک از معلولان فوق واریز می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تاکید کرد: کمیسیون های تشخیص شدت معلولیت مددجویان معلول پس از بررسی های مورد نیاز اولویت دریافت کمک هزینه تردد برای معلولیت های سخت را تعیین کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید