وزیر پیشین امنیت عمومی کره شمالی کارگر مزرعه شد

    کد خبر :159148

کره شمالی در اقدامی که گفته می شود تلاشی برای تحکیم قدرت ‘کیم جونگ اون’ رهبر این کشور است، وزیر جدیدی برای وزارت امنیت عمومی معرفی کرد و وزیر پیشین را به عنوان یک کارگر معمولی به یک مزرعه اشتراکی فرستاد.

به گزارش بازتاب از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این اقدام با این هدف انجام شده است که رهبر کره شمالی نمی خواهد هیچ مکانی در این کشور به محلی برای تصمیم گیری های جمعی تبدیل شود که نظام کشور را مورد تهدید قرار می دهد.
گزارش حاکی است کره شمالی ‘جونگ کیونگ تاک’ از مقام های کمیته نظامی حزب حاکم کار را به عنوان وزیر جدید امنیت عمومی این کشور تعیین کرده است.
اوایل سال جاری میلادی اعلام شد که ‘کیم وون هونگ’ یک مقام ارشد نظامی این کشور که وزارت امنیت عمومی را در اختیار داشت از مقامش برکنار شده است.
روزنامه آساهی از ژاپن می نویسد که رهبر کره شمالی نمی خواهد گروه و یا سازمانی مقتدر در کشور شکل بگیرد که نظام و حکومت را مورد تهدید قرار دهد و در راستای تحکیم قدرت دست به این جابجایی زده است.
یک ماه قبل موسسه امنیت ملی کره جنوبی که با شورای امنیت ملی این کشور همکاری نزدیکی دارد اعلام کرده بود که احتمالا جونگ به این مقام منصوب خواهد شد.
گزارش حاکی است وزیر امنیت عمومی قبلی این کشور اکنون به عنوان یک کارگر معمولی به یک مزرعه اشتراکی در این کشور فرستاده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید