نماینده مجلس: دولت دوازدهم در حوزه سیاست خارجی موفق ترعمل کرده است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۰۱
    کد خبر :159137

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دوازدهم در تمام حوزه ها فعال بوده است، اما معتقدم دولت دوازدهم در مدت 100 روز نخست از آغاز دولت در سیاست خارجی موفق ترعمل کرده است.

طیبه سیاوشی عنایتی در خصوص عملکرد صد روز نخست دولت دوازدهم گفت: علیرغم اینکه ایران در یک منطقه متلاطم قرار دارد دولت دکتر روحانی با تدبیر و درایت توانست حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی را در مدت صد روز نخست از آغاز دولت دوازدهم به خوبی مدیریت کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به بحران های مختلف منطقه پیرامون ایران به ویژه در غرب آسیا، عملکرد دولت درعرصه دیپلماسی را قابل قبول دانست و افزود: دستگاه دیپلماسی در این یکصد روز توانست با سیاست های درست و اصولی به شکلی عمل کند که با مشکلات مضاعفی در صحنه سیاست خارجی در منطقه و جهان مواجه نشویم.
وی با بیان این که نسبت به سیاست های داخلی ازعرصه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقدهایی هم به دولت می شود، ابراز امیدواری کرد که دولت نه تنها در تمام طول دوران چهار سال آینده، بلکه در تمام بازه های صد روزه های پیش روی خود به سیاست داخلی و به ویژه بر مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز متمرکز شده و مشکلات این حوزه ها را نیز به سرعت حل و دستاوردهای قابل قبولی ارائه کند.
سیاوشی عنایتی با اشاره به سیاست های فرهنگی دولت گفت: با توجه به برنامه های ارائه شده از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتظار داریم دولت با اجرای سیاست ها وبرنامه های مصوب قانون برنامه ششم در این حوزه ها رونق بیشتری ایجاد کند تا فعالان عرصه فرهنگی، نشرو مطبوعات در موضع انفعال قرار نگیرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بحران در حوزه نشر و فرهنگ عمومی کتابخوانی اشاره کرد و گفت: معتقدم حوزه کتاب و کتابخوانی باید فعال تر شود و دستگاه فرهنگی دولت نیز باید تدابیری بیاندیشند که فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان رونق پیدا کند.
این نماینده مجلس به سیاست های فرهنگی دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: دولت دوازدهم در تداوم این سیاست ها باید گام های محکم تر و اصولی تر در حوزه فرهنگ را به سرعت بردارد.
نماینده مردم تهران در مجلس کاهش سیاست های ممیزی دولت یازدهم در حوزه کتاب، نمایشنامه نویسی و فیلم را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امیدوارم دولت دوازدهم با تداوم این سیاست ها، فضای آزادتری برای هنرمندان ایجاد کرده تا آنها با فرصت های بیشتری بتوانند فعالیت کنند.
وی با اشاره به کنترل تورم اقتصادی در دولت یازدهم گفت: معتقدم سیاست فرهنگی با سیاست اقتصادی متفاوت است و مثلا به درهای باز یا بسته سیاست خارجی بستگی ندارد، بلکه دولت باید یک راهبرد اصولی در این حوزه پایه گذاری کرده و آن را با قدرت و تدبیر جلو ببرد.
** دولت به بازیابی و ترمیم هویت فرهنگی جوانان کمک کند
سیاوشی با بیان اینکه دولت ها در چند دهه گذشته با ورود به حوزه «هویت فرهنگی جوانان» به این عرصه صدمه زدند، گفت: از دولت دکتر روحانی انتظار داریم در ادامه صد روز دوم و تا پایان دولت دوازدهم با توان و فعالیت بیشتر و سرمایه گذاری درست علاوه بر توجه حوزه های هنری و فعالیت زنان، حوزه هویت جوانان را بازیابی و ترمیم کند تا نمودهای عینی آن در جامعه هم دیده شود.
این نماینده مجلس به انتصاب زنان در رده های بالای مدیریتی در وزارتخانه ها و سازمان های دولتی در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت:امیدوارم حضور زنان در پست های معاونت وزیران و رده های بالای مدیریتی در سازمان های دولتی افزایش داشته باشد تا شاهد تحولات گسترده در عرصه مدیریتی و حوزه های فعالیت سیاسی و اجتماعی زنان در جامعه باشیم.
در گفت و گو با ایرنا وی با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری در دولت یازدهم در خصوص انتصاب زنان و جوانان در رده های بالای مدیریتی دولت اظهار داشت: دختران و زنان نیمی از جامعه ایران و اغلب هم تحصیل کرده و کارشناس هستند، انتظار جامعه مدنی و فعالان زنان از آقای دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید این است که در تداوم این مسیر، ارتقاء و انتصاب زنان در رده های بالای مدیریت دولتی افزایش بیشتری داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید