توضیح گمرک درباره واردات شتر

    کد خبر :159014

گمرک ایران اعلام کرد: اطلاعات واردات شتر به کشور در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی بررسی و مشخص شد واردات شتر بر اساس مجوز‌های بازارچه‌های مرزی صورت گرفته است.

بر اساس اطلاعات موجود در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی مجوز واردات شتر از طریق بازارچه های مرزی کوهک سراوان ، میلک، ماهیرود و میرجاوه از سوی سازمان های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی صادر شده و بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی مجوز واردات شتر صرفا برای مصارف گوشتی صادر شده است.
هم اکنون جزئی ترین اطلاعات ترخیص همه محموله ها در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک ثبت می شود و همه این اطلاعات به همراه مجوزها در بانک اطلاعاتی گمرک ایران موجود بوده و قابل بهره برداری است.
واردات همه کالاها به کشور از طریق گمرکات صرفا بر اساس مجوزهایی صورت می گیرد که سازمان های همجوار گمرک صادر می کنند و گمرکات پس از دریافت مجوزها برای تشریفات گمرکی کالاها اقدام می کنند.
بر اساس این اطلاعات همه شترهای وارداتی امسال صرفا از محل تولیدات کشورهای پاکستان و افغانستان صورت گرفته و قید عنوان اسامی سایر کشورها به ویژه چند کشور اروپایی در آمار تجارت خارجی کشور مربوط به کشور محل انجام معامله است و کشور محل تولید کالا محسوب نمی شود.
به گزارش تسنیم،به طور مثال بر اساس آمار تجارت خارجی کشور در7 ماه سال امارات متحده عربی با 4 میلیارد و 678 میلیون دلار دومین کشور صادر کننده کالا به ایران بوده در صورتی که کاملا مشخص و روشن است که این کشور مبدا تولید هیچ کدام از این کالاهای صادراتی به ایران نیست و صرفا محل انجام معامله این کشور محسوب می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید