کمک ۱۵۱ میلیون تومانی مردم به زلزله‌زدگان کرمانشاه از طریق بهزیستی

    کد خبر :158995

سرپرست ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور گفت: در حوزه مشارکت‌های سازمان بهزیستی کشور، در بخش نقدی ۱۳۷ میلیون تومان و در بخش غیر نقد ۱۴ میلیون تومان برای مردم زلزله زده کرمانشاه جمع‌آوری شده است.

فرید براتی‌ سده در گفت‌وگو با  تسنیم با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی در مناطق زلزله زده،اظهار کرد: هم اکنون 500 نفر از پرنسل سازمان در مناطق زلزله زده حضور دارند و در بخش‌های مختلف (طرح محب،اورژانس اجتماعی و فیزیوتراپی)خدمت رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در بحث طرح محب، مددکاران سازمان خدمات روانشناختی و سلامت روان به متقاضیان ارائه می‌کنند به طوری که مددکاران در این حوزه در 412 روستا حاضر و نیاز سنجی کرده‌اند.

براتی سده بیان کرد: 68 تیم محب در مناطق زلزله زده فعال هستند و به بیش از 3 هزار نفر خدمات تخصصی در این بخش ارائه شده است.

سرپرست ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: بخش دیگر خدمات سازمان در مناطق زلزله زده مربوط می شود به افرادی که دچار معلولیت شده‌اند ضمن اینکه 15 تیم تخصصی نیز در این مناطق نسبت به شناسایی افراد معلول اقدام می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر یک مرکز تخصصی فیزیوتراپی و توانبخشی سیار در منطقه زلزله زده سرپل زهاب راه‌اندازی شده است که به زودی دو مرکز دیگر در روستای ثلاث باباجانی و همچنین یک مرکز دیگر ویژه زنان در سرپل ذهاب را‌ه‌اندازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارشات دریافتی 17 مهدکودک سایر در مناطق زلزله زده راه‌اندازی شده است که از این تعداد 13 مهدکودک در سرپل ذهاب و 4 مهدکودک در منطقه ثلاث دایر شده است.

براتی سده افزود: طبق گزارش مددکاران سازمان بهزیستی 6 کودک و نوجوان در منطقه زلزله زده شناسایی شده اند که پدر و مادر خود را از دست داده‌اند و 21 کودک نیز یکی از والدین خود را از دست داده‌اند که از این تعداد تا به امروز فقط 2 کودک به بهزیستی واگذار شده اند که البته سازمان آمادگی حمایت از سایر کودکان اشاره شده را دارد.

سرپرست ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: 63 تیم اورژانس اجتماعی در مناطق زلزله زده حضور دارند که در این حوزه به افراد آسیب دیده خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور بیان کرد: در حوزه خدمت رسانی به زنان سرپرست خانوار نیز اقداماتی انجام شده است به طوری که بر اساس آخرین وضعیت بدست آمده 352 زن سرپرست خانوار به چرخه حمایتی سازمان افزوده خواهند شد.

براتی سده گفت: در حوزه مشارکت‌های سازمان بهزیستی کشور، در بخش نقدی 137 میلیون تومان و در بخش غیر نقد 14 میلیون تومان برای مردم زلزله زده کرمانشاه جمع‌آوری شده است.

سرپرست ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور در ادامه به واحدهای تخریب شده مددجویان سازمان در مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: 496 واحد در منطقه شهری و 697 واحد در منطقه روستایی صدرصد تخریب شده‌اند و 1484واحد مسکونی شهری و 2992 واحد روستایی نیز 30 تا 70 درصد تخریب شده‌اند.

وی افزود: براساس توافق صورت گرفته سازمان بهزیستی کشور با سازمان بسیج سازندگی ساخت و نوسازی واحدهای تخریب شده در مناطق زلزله زده را در دستور کار قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید