مذاکرات سوری- سوری شامل تروریست‌ها و معارضین مسلح نمی‌شود

  • سیاسی
  • دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ۱۳:۴۵
    کد خبر :158942

نقوی گفت: وقتی می‌گویم مذاکرات باید سوری- سوری- باشد منظور دولت، مردم و مخالفین غیرمسلح است نه تروریست های که سوریه را ویران کردند.

سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مقامات ایران، روسیه و سوریه در سوچی برای بررسی آینده سوریه، گفت: ما از ابتدا گفته بودیم که سرنوشت مردم سوریه را سوری‌ها می‌توانند تعیین کنند و بازیگران منطقه‌ای و فرا منطقه ای نمی‌تواند برای مردم سوریه تصمیم بگیرند.

 

وی با بیان اینکه، ایران برای بازگشت آرامش به سوریه در کنار مردم و دولت سوریه است، تصریح کرد: وقتی می‌گویم مذاکرات باید سوری- سوری- باشد منظورمان دولت، مردم و مخالفین غیرمسلح است و طبیعی است این مهم شامل تروریست‌های که مردم سوریه را به خاک خون کشیده و این کشور را ویران کرده‌اند نمی‌شود.

نقوی با بیان اینکه، بحث ما درباره سوریه کاملاً روشن و صریح است؛ ما از دموکراسی و حقوق مردم در سوریه دفاع کرده و می‌کنیم، گفت: آمریکا و سعودی‌ها تلاش دارند تروریست‌ها را ا عناوین دیگری غیر از داعش در سوریه حفظ کنند اما این توهین به مردم سوریه و اقدام علیه امنیت سوریه و غیرقابل‌قبول است.

در گفت‌وگو با  تسنیم سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه، در هیچ کجای دنیا اجازه نمی‌دهند به معارض مسلح که نقشی در دولت و حاکمیت داشته باشد، تأکید کرد: جریان مقاومت، داعش را در سوریه زمین گیر کرد تا تروریست‌ها برای همیشه در سوریه جایی نداشته باشد اما امروز برخی‌ها تصور می‌کنند که داعش و دیگر تروریست‌ها با عناوین جدید می‌توانند در آینده سوریه دخیل باشند که این موضوع از نظر دولت سوریه منتقی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید