ارائه گزارش ساماندهی محله هرندی به رهبر انقلاب/سرریز معتادان به مناطق مجاور منطقه ۱۲

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران سرریز آسیبهای اجتماعی و معتادان بی‌خانمان هرندی به منطقه ۱۶ و سایر مناطق را مشکل جدی خواند و خواستار ارائه گزارش جامع درباره طرح ساماندهی منطقه ۱۲ در جلسه پیش روی اعضای شورای شهر و سایر مسئولین با مقام معظم رهبری شد.

مجتبی شاکری پس از استماع گزارش شورایاری منطقه 16 در صحن علنی شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه نخستین نوبتی که به این منطقه رفته، پیش از آغاز به کار رسمی شورای چهارم بوده است، گفت: در آن جلسه مدیرعامل وقت سازمان نوسازی شهر تهران گزارشی از برنامه‌های نوسازی بافت فرسوده منطقه 16 ارائه داد اما امروز بعد از گذشت چهار سال حرکت چندانی صورت نگرفته و به نوعی در نزدیکی همان نقطه درجا می زنیم.

وی ادامه داد: بخشی از این مشکل به شورای شهر باز می‌گردد. در واقع باید مطالبات شورایاران را در برنامه‌های توسعه‌ای و عمرانی به نحوی دخالت دهیم تا مناطقی مانند منطقه 16 از این محرومیت رها شوند.

شاکری با بیان اینکه شورایاران شهردار منطقه 16 را مردمی می‌خوانند، گفت: شهردار مردمی و محترم بدون بودجه نمی‌تواند کار کند. باید دست او را باز بگذاریم تا بتواند نسبت به رفع مشکلات منطقه اقدام کند. به ویژه اینکه منطقه 16 یکی از مناطق شهیدپرور و خط‌شکن در اعزام نیرو در دوران دفاع مقدس و حال حاضر است که شهدای مدافع حرم نیز در دل آن پرورش یافته‌اند.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به مشکلاتی نظیر فقدان سوله مدیریت بحران، عدم برخورداری از فضای سبز کافی و بافت فرسوده متراکم در منطقه 16، گفت: خوب بود شورایاران در ابتدا فهرستی از مطالباتی را که در جلسه قبلی شورا مطرح کرده بودند ارائه و اعلام می‌کردند که کدام موارد در برنامه‌ها گنجانده شده و کدام موارد همچنان بر زمین مانده است.

شاکری پیشنهاد داد شورایاران با طراحی یک اینفوگرافی وضعیت توسعه منطقه 16 در قیاس با دیگر مناطق را به زبان ساده نمایش دهند تا در یک نگاه بتوان به شناخت نسبی از محرویت های منطقه دست یافت.

وی با اشاره به حضور اخیر خود در برنامه تلویزیونی 180 درجه با موضوع ساماندهی محله هرندی، گفت: در آن برنامه نیز دبیر شورایاری محله باغ آذری از حضور معتادان هرندی در محله خود گلایه مند بود. بحث سرریز آسیب‌دیدگان اجتماعی به مناطق همجوار منطقه 12 به دلیل فقدان برنامه جامع مقابله با آسیب و عدم همراهی دیگر دستگاه‌های متولی امر با شهرداری تهران بوده است. از این رو آسیب از یک منطقه دور شده اما به مناطق دیگر سرریز کرده که مشکلات فرهنگی و تربیتی گوناگونی به دنبال دارد.

شاکری خواستار ارائه گزارش جامع و آسیب‌شناسانه از وضعیت طرح ساماندهی محله هرندی و مشکلات آن در جلسه پیش روی دیدار اعضای شورا با مقام معظم رهبری شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید