تاکید عموقناد بر آموزش مشارکت در انتخابات از کودکی

    کد خبر :15888

«اهالی رسانه، معلمان و پدر و مادرها بهترین کسانی هستند که به دلیل آشنایی با نوجوانان و همچنین جایگاهی که دارند، می‌توانند رأی‌اولی‌ها را با مسائل انتخاباتی آشنا کنند.»

مجید قناد – تهیه‌کننده و مجری برنامه‌های کودک و نوجوان – ضمن بیان مطلب بالا درباره انتخابات و رأی‌اولی‌ها گفت: به دلیل اینکه ما با کودکان سر و کار داریم، تلاش می‌کنیم با نمایش و بازی به بچه‌ها آموزش دهیم که وقتی میان عده‌ای هستیم چطور می‌توانیم یک نفر را انتخاب کنیم؛ ضمن اینکه یه این نکته توجه داشته باشم که بچه‌های ما کودک هستند اما ذهنشان نوجوان است، بچه‌های ما خردسال هستند اما با وجود سایت‌های مجازی ذهن‌شان به کودک تبدیل شده است، بنابراین وظیفه من، همکارانم و همه افرادی که با کودکان در ارتباط هستند، مقداری سخت شده است.

او درباره‌ی لزوم شرکت مردم در انتخابات گفت: بزرگسالان در جایی که زندگی می‌کنند و حضور دارند نمی‌توانند به مسائل جامعه خود بی‌تفاوت باشند. والدین باید در خانه به شکلی ارتباط برقرار و رفتار کنند که بچه‌ها به طور صحیحی از آنها درس بگیرند. بزرگسالان نباید علایق شخصی خود را به شکلی نشان دهند که کودکی که در حال رشد است، تحت تأثیر منفی قرار بگیرد. بچه‌ها مانند آینه هستند و هر رفتاری را به خود می‌گیرند. بزرگسالان حق دارند و لازم است در هر جایی که زندگی می‌کنند رأی بدهند و انتخاب کنند.

قناد با اشاره به برنامه‌هایی که تا به امروز اجرا کرده است و درباره آموزش‌های غیرمستقیم خود در این راستا، گفت: من در سال‌های گذشته در برنامه «جمعه به جمعه» غیرمستقیم به کودکان آموزش می‌دادم که چطور می‌توانند بین چند گزینه یک گزینه را انتخاب کنند و همین طور بین دوستانشان در کلاس چطور می‌توانند یک نفر را انتخاب کنند و برای کار گروهی چطور می‌توانیم رفتار کنیم تا هر کس در جای خودش قرار بگیرد.

او ادامه داد: من در برنامه «یه گله جا» که در حال پخش است، سعی کردم به کودکان کار گروهی را آموزش بدهم تا انفرادی فکر نکنند. ما در قدیم بازی انجام می‌دادیم که بچه‌ها بین چند صندلی می‌چرخیدند و کسی که نمی‌توانست بنشیند می‌سوخت و از بازی بیرون می‌رفت اما امروزه این بازی را طوری اجرا می‌کنیم که کودکان که دور صندلی می‌چرخند صندلی می‌سوزد و بچه‌ها باید بتوانند همدیگر را حفظ کنند. ما با این بازی می‌خواستیم به کودکان آموزش دهیم که نباید برای حفظ جا همدیگر را هل دهند و باید همدیگر را نگه دارند و در آخر به همه آن‌ها هدیه می‌دادیم.

او با بیان نقش افرادی که می‌توانند در نوجوانان برای رأی دادن تاثیر بگذارند، گفت: اهالی رسانه، معلمان و پدر و مادرها بهترین کسانی هستند که در جایگاه خودشان و به دلیل آشنایی که با نوجوانان دارند می‌توانند رأی اولی‌ها را با مسائل انتخاباتی آشنا کنند، زیرا آن‌ها کم کم وارد جامعه می‌شوند. ما سه قشر خردسال، کودک و نوجوان داریم. با خردسال باید از طریق موسیقی، نمایش و با کودک باید از طریق نمایش و کلام ارتباط برقرار کرد و با نوجوانان باید به طور جدی راجع به مسائل مختلف صحبت کرد. زیرا می‌توانند بسیاری از مسائل را تفکیک و درک کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید