ادامه روند افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

    کد خبر :158804

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که دلار همچنان در پایینترین حد دو ماه گذشته معامله شد، اندکی افزایش پیدا کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹۰ دلار رسید. در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۲ درصد افزایش یافت و در ۱۲۸۹.۹۰ دلار ایستاد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ، رابطه معکوس میان دلار و قیمت طلا همچنان ادامه دارد و اگرچه قیمت طلا در حال بالا رفتن است اما افزایش چشمگیری نخواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ثابت بود و در ۹۲.۷۸۳ واحد قرار گرفت. ارز آمریکا روز جمعه به ۹۲.۶۷۵ واحد سقوط کرده بود که پایینترین رکورد در حدود دو ماه گذشته بود.

ضعیف شدن دلار آمریکا معاملات طلا را که به این ارز قیمت گذاری می شود، برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر می کند.

به گفته تحلیلگران، در آغاز معاملات هفته جاری توجهات بیشتر به بازارهای سهام معطوف شده اما هنوز به اندازه کافی ریسک گریزی وجود ندارد تا در قیمت طلا منعکس شود.

بازارهای سهام آسیا در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر ضعف بازارهای چین و کره جنوبی، روند نزولی پیدا کردند. در این بین سرمایه گذاران منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رییس آینده بانک مرکزی آمریکا در برابر کنگره هستند.

گزارش آخرین نشست بانک مرکزی آمریکا که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد بسیاری از سیاستگذاران انتظار دارند نرخ‌های بهره در کوتاه مدت افزایش پیدا کند اما برخی از مقامات این بانک نسبت به دورنمای تورم ابراز نگرانی و تاکید کرده اند که پیش از تصمیم گیری درباره زمان بعدی افزایش نرخهای بهره، به بررسی آمار اقتصادی خواهند پرداخت.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی کرده و در مقابل، به جذابیت سرمایه گذاری در طلا که سوددهی ندارد لطمه می زند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۷.۰۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و ۹۳۸.۰۵ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری، با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۹۵.۷۰ دلار بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید