رئیس جدید اف‌بی‌آی را به زودی معرفی می‌کنم

    کد خبر :15872

رییس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفته است طی چند روز آینده رییس جدید پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) را تعیین خواهد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از بی‌بی‌سی، «جیمز کومی» رییس سابق اف‎بی‌آی در اقدامی ناگهانی و جنجالی سه‌شنبه گذشته از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برکنار شد.

هم‌زمان، فهرستی ۱۱ نفره با اسامی افرادی که ممکن است یکی از آنها رییس بعدی اف‌بی‌آی باشد در رسانه‌های آمریکا منتشر شده است.

دونالد ترامپ می‌گوید احتمال دارد تا جمعه آینده یعنی قبل از اولین سفر خارجی‌اش فرد مورد نظر خود را برای ریاست اف‌بی‌آی مشخص کند.

وی روز شنبه در حالی که با خبرنگاران در هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهوری سخن می‌گفت، تاکید کرد روند کار خیلی سریع پیش خواهد رفت چون تمام افراد موردنظر شناخته شده‌اند و بارها در طول زندگیشان مورد تحقیق قرار گرفته‌اند. به گفته ترامپ، این عده «افردای مشهور، قابل احترام و با استعداد هستند؛ درست همان چیزی که برای اف‌بی‌آی لازم داریم».

یکی از این افراد، «آلیس فیشر» است وکیلی که به گزارش رسانه‌های آمریکایی در وزارت دادگستری با او به عنوان کاندیدا مصاحبه هم شده است.

انتظار می‌رود «اندرو مک کیب» سرپرست موقت اف‌بی‌آی و چند نفر دیگر هم با «جف سشنز» دادستان کل کشور و «رود روزنستاین» معاونش ملاقات کنند.

اندرو مک کیب که معاون کومی بوده است، اخیرا در جلسه‌ای در کنگره آمریکا موضعی خلاف کاخ‌ سفید گرفت و گفت که تحقیقات اف‌بی‌آی درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بسیار مهم و قابل توجه است.

کاخ‌سفید این تحقیقات را بازی سیاسی مخالفان ترامپ می‌داند.

او در همین حال درباره این که کارکنان اف‌بی‎آی به کومی «بی‌اعتماد» شده باشند، ابراز تردید کرد.

«جان کورنین» دومین مقام ارشد سنا و جمهوری‌خواه از اسامی مطرح دیگر است که پیش‌تر دادستان کل ایالت تگزاس بوده است.

نام هر کس از این فهرست ۱۱ نفره بیرون بیاید، برای آغاز به کار باید حتما رای سناتورهای آمریکایی را هم به خود اختصاص دهد و تایید کنگره را هم بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید