جدیدترین اخبار
۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶ اقتصادی کد خبر :158672

آیا قرار داد توتال تغییر کرده است ؟

معظمی با تاکید بر اینکه هیچ تغییری در قرارداد ایران با توتال فرانسه بوجود نیامده، تاکید کرد: تضامین لازم از خودروسازان خارجی گرفته شده و ابهامی در قرارداد رنو وجود ندارد.
منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم آغاز بکار نمایشگاه خودرو در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هیچ تغییری در قرارداد توتال فرانسه با ایران بوجود نیامده، گفت: تضامین لازم از خودروسازان خارجی برای همکاری دوجانبه با ایران اخذ شده و جای نگرانی وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اظهارات مدیرعامل توتال فرانسه شایعه خلل در همکاری خودروسازان فرانسوی با ایران را قوت بخشیده است، افزود: قراردادهای منعقد شده با خودروسازان فرانسوی طبق روال در حال انجام است و هیچ گونه خللی در اجرای آن بوجود نیامده است.

وی تصریح کرد: قرارداد رنو هیچ گونه ابهامی ندارد و بدون مشکل در حال اجرا است و من دلیل این را نمی فهمم قرارداد رنو با ابهام مواجه است.

به گفته معظمی، تمام تضامین لازم از خودروسازان خارجی برای همکاری با ایران مطابق با قراردادهای منعقد شده اخذ گردیده است.

این مقام مسوول یادآورشد: خودرو سازی، هم اکنون، یک صنعت استراتژیک و در زندگی روزمره مردم هم حضور پیدا کرده طبق آمار حدود ۱۹ میلیون خودرو در کشور وجود دارد و این بدان معنا است که هر خانوار ایرانی به طور متوسط به طور تقریبی دارای یک‌خودرو است.

معظمی افزود: افزایش تعداد خودرو در سطح شهر از لحاظ مدیریت شهری یک مشکل بوده به همین سبب باید به سمت بالا بردن تعداد وسایل نقلیه عمومی برویم تا مردم برای سفرهای درون شهری از خودروی شخصی استفاده نکنند.

این مقام مسوول بیان کرد: تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته در این نمایشگاه روند رو به رشدی داشته و این امر موجب می شود تا شرکت ها در خصوص ارائه خدمات با یکدیگر رقابت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید بر ارتقاء سطح کیفی خودروهای داخلی داشته تشریح کرد: همواره از خودروسازان انتظار می رود که سطح کیفی تولیدات خود را افزایش داده و هم اکنون، به علت وجود فضای رقابتی در این نمایشگاه خودروسازان به این سمت حرکت خواهند کرد.

معظمی با اشاره به اینکه در قرارداد ها مقرر شده تا ۳۰ درصد تولیدات و قطعات به مسوولیت شرکت صاحب نام صادر شود گفت: پیش فروش یکی از این تولیدات با ۱۵ هزار تقاضا مواجه شد به همین علت، دستیابی به این امر کار‌ سختی نخواهد بود‌‌.

وی ادامه داد: باتوجه به قرارداد های متعدد خودرویی که امضا شده قطعه سازان هم باید با واردات تکنولوژی مسیر رو به رشدی به خود گیرند تا صنعت قطعه سازی هم به تناسب خودروسازی توسعه بیابد.

وبگردی

روی خط خبر

  • دورهمی مهران مدیری با کارآگاه علوی
  • پژو توانست ۴۴۴ هزار خودرو به ایران بفروشد
  • حضور مهران مدیری در «هفت» قطعی شد
  • دبیر شورای عالی فضای مجازی: ۵ میلیارد تومان وام بی‌بهره به هر کدام از پیام‌رسانان ایرانی می‌دهیم؛ بدون ضمانت و فقط با سفته
  • «کلاه‌قرمزی» و «جناب‌خان» برای کودکان نیستند
  • عارف: روند پیگیری حصر قابل قبول است/ محدودیت‌ محصوران نسبت به ۶ ماه قبل خیلی کمتر شده
  • روحانی لایحه مهمترین قانون دهه اخیر را امضاء کرد
  • چرا امیدها برای حل و فصل دیپلماتیک بحران سوریه به پایان رسیده است!؟
  • احتمال فعال شدن گسل های رشته کوه البرز
  • تاکید یک کمیسیونر اتحادیه اروپا بر رسیدگی به موضوعات مربوط به ایران در خارج از برجام
  • سقوط یک هواپیمای نظامی در ترکیه
  • استعفای دسته‌جمعی در اعتراض به ترامپ
  • فتاح: پرداخت «سهام‌ عدالت» مددجویان به کمیته امداد واگذار شود/ پرداخت وام به استانها بر اساس ضریب محرومیت
  • تراز بازرگانی کشاورزی منفی‌تر شد
  • مخالفت جدی شورای رقابت با افزایش تعرفه واردات خودرو
  • وزیر تنهایی در انگلیس
  • پیکر یکی از مفقودین حادثه ناوشکن دماوند در دریای خزر کشف شد
  • خطر جنگ اقتصادی و سیاسی بین قدرت‌های جهانی رو به افزایش است
  • قیمت بلیت‌های تئاتر فجر مشخص شد
  • بازیگری که دوست دارد هم بازی “شهاب حسینی” شود
  • همخوانی ۴ خواننده مشهور پاپ برای دهه فجر
  • نورپردازی برج آزادی همزمان با دهه مبارک فجر
  • معرفی معاونان جدید ظریف بر اساس ساختار جدید وزارت خارجه
  • شوخی «لیسانسه‌ها» با پایان‌بندی سریال‌ها
  • تلگراف: تشدید تهدیدات ترامپ علیه ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند
  • آمار بالای طلاق بین تحصیل کردگان/نتوانستیم افرادی تعلیم دهیم که توانایی تفاهم داشته باشند
  • اکبر عبدی؛ سلطان کمدی ایران
  • چین برای کاوش سانچی ربات زیردریایی می‌فرستد
  • چین: برای ایجاد مسیر هوایی نیازی به اجازه تایوان نیست
  • بحران بلخ: “شاه شمال” کنار نمی‌رود