علی تاجرنیا:روحانی منتخب اصلاح‌طلبان است

    کد خبر :158644

علی تاجرنیا درباره انتخابات آتی مجلس و ریاست‌جمهوری گفت: بخشی از سرمایه‌های اجتماعی خود را به‌عنوان جریان اصلاح‌طلب هزینه کردیم و درصورتی‌که کسب سرمایه مجدد انجام ندهیم، روند انتخابات آینده با چنین روشی در صورت عدم مراقبت به نفع اصلاح‌طلبان نخواهد بود.

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره چرخش احتمالی حسن روحانی به سمت اصولگرایان گفت: پیش از انتخابات مطرح کردم که این تهدید وجود دارد که آقای روحانی بخواهد چنین نگاهی را پیش ببرد و این مسئله سبب می‌شود ذره‌ذره از اعتماد مردم کاسته شود.

وی در ادامه اضافه کرد: مردم با هر انتخابات در راستای شعارهایی که بر اساس خواسته‌های آنان پیش می‌رود، امید می‌بندند که در درون مجموعه نظام اصلاحاتی صورت گیرد و زمانی که طعم این امید را به‌صورت ملموس نمی‌چشند آن را از دست می‌دهند.

این فعال سیاسی در رابطه با نتیجه این اتفاقات توضیح داد: در کوتاه‌مدت باعث می‌شود که مردم از چهره‌های اعتدال‌گرا و تحول‌خواه دل بکنند و ازآنجاکه ساختار حکومت به‌گونه‌ای است که نقش نهادهای انتسابی قوی به نظر می‌رسد، در عمل از دایره قدرت حذف می‌شوند و در درازمدت شکاف بین مردم و حاکمیت شکل خواهد گرفت و با کوچک‌ترین اتفاقی ممکن است یکسری بحران‌های جدی در کشور به وجود آید.

تاجر نیا در ادامه تأکید کرد: بنابراین بسیار مهم است کسانی که در عرصه مدیریتی کشور قرار دارند نحوه رفتار، گفتار و عملکرد آن‌ها به‌گونه‌ای باشد که این اعتماد لطمه نخورد، مردم درجایی که افراد وارد عمل می‌شوند و ناتوان هستند را به آن زمانی که نعل وارونه می‌زنند و به گونه دیگری برخورد می‌کنند را تشخیص می‌دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره محدودیت‌های جدید آقای خاتمی نیز تصریح کرد: محدودیت‌های آقای خاتمی مسئله‌ای ایجاد نخواهد کرد. او سرمایه اجتماعی است که می‌توانیم بسیار از وجودش استفاده کنیم و محدودیت‌هایی که درواقع برای رئیس دولت اصلاحات ایجاد می‌شود، کسرو کم کننده اثرگذاری آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان نیست.

تاجر نیا در ادامه یادآور شد: آنچه به مجموعه اصلاح‌طلبان لطمه وارد می‌کند این است که اعتماد مردم چه به لحاظ اینکه آنان پایبندی به شعارهایشان ندارند و چه آنکه ناتوان از اجرا هستند از بین برود؛ بنابراین موظف هستیم شرایط را به‌گونه‌ای جلو ببریم که اعتماد عمومی شکل‌گرفته، حفظ شود.

وی در این خصوص اضافه کرد: احساس می‌کنم هنوز این خطر توسط بسیاری از دوستان ما فهمیده نشده و بسیاری از آنان به‌طور دائم بر حفظ وضع موجود و جلوگیری از انتقاد به سیستم اجرایی دولت تأکیددارند. آقای روحانی منتخب اصلاح‌طلبان است و باید از او انتظاراتی داشته باشیم، اینکه گفته شود ما از آقای روحانی هیچ توقعی نداریم در عرصه سیاسی بی‌معنا است زیرا ممکن است به‌طور مستقیم پست و مقام نخواهیم ولی انتظارات اصلاحی که از آقای روحانی داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید