حذف تعطیلی “ششم آذر” سیاسی است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ۸:۵۵
    کد خبر :158453

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در ابتدا اعتراض به تعطیلی ششم آذر (هشتم ربیع الاول) با نگاه سیاسی و اقتصادی آغاز شد.

«سید تقی کبیری» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  پیرامون طرح یک فوریت رسیدگی به تعطیلی هشتم ربیع‌الاول گفت: میزان تعطیلات و ایام تعطیلی در ایران قابل قبول نیست و نیازمند یک بررسی میدانی برای مقایسه با دیگر کشورها در خصوص این تعطیلی‌ها هستیم.

او ادامه داد: یکی از بحث های مطرح پیرامون این مسئله، تعطیلی‌های روز پنجشنبه است، غیر از تهران و کلان شهرها، این روز در مناطق دیگر ایران تعطیل نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه “تعطیلی‌های رسمی ضربه به اقتصاد کشور وارد می‌کند” گفت: به طور کلی تعطیلی یعنی معطل شدن بخش اقتصادی کشور اما باید این موضوع به صورت کارشناسی بررسی کرد.

کبیری با اشاره به اینکه “حذف تعطیلات به صورتی موردی کار اشتباهی است” تصریح کرد: از نظر من باید یک تحقیق کلی پیرامون تعطیلات ملی – مذهبی در کشور صورت گرفته و ارزیابی با کشورهای دیگر انجام شود.

او ادامه داد: ساماندهی تعطیلات بسیار کاربردی‌تر از آن است که ما به یک مورد تعطیلی خاص پافشاری کرده و سعی در حذف آن کنیم. درحال حاضر در ایران دو روز آخر هفته تعطیل و در کشورهای دیگر دو روز اول هفته تعطیل است. طبق این محاسبه در ارتباطات بین‌المللی ما چهار روز معطلی داریم که این اصلا خوب نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی متذکر شد: عملکرد ما در کاهش و افزایش تعطیلات رسمی، در حالی است که در برنامه ششم این تعطیلات با رای نمایندگان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش برنا،کبیری در خاتمه گفت: شاید در این مورد اخیر نگاه بیشتر سیاسی و اجتماعی باشد البته این به معنای اقتصادی نبودن جریان نیست اما در ابتدا اعتراض به تعطیلی ششم آذر (هشتم ربیع الاول) با نگاه سیاسی و اجتماعی آغاز شد. بهتر است به دور از نگاه سیاسی در این مورد تحقیقات و بررسی کارشناسی انجام شود و با یک نگاه ریشه‌ای تعطیلات ساماندهی شده و در سایه آن آسیب های اقتصادی ناشی را از بین ببریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید