افزایش وام دکتری به ۷۵۰ هزار تومان/تشریح نحوه دریافت وام

    کد خبر :15838

رییس صندوق رفاه دانشجویی از افزایش وام دکتری به ۷۵۰ هزار تومان خبر داد.

ذوالفقار یزدان مهر؛ رییس صندوق رفاه دانشجویی در مراسم قرارداد همکاری پرداخت وام ویژه دکترای، در تشریح کلیات پرداخت وام ویژه دکتری اظهار داشت: مبلغ وام برای کلیه دانشجویان ماهانه مبلغ ۷ میلیون ریال و پرداخت وام به صورت هر سه ماه یک بار به مبلغ ۲۱ میلیون ریال است.

وی افزود: با حمایت مقام عالی وزارت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در بُعد کمی، مبالغ وام‌های پرداختی از ابتدای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در نوع نخست از مبلغ ۵۰۰ به ۶۵۰ هزارتومان و در نوع دوم از ۶۰۰ به ۷۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه وام مذکور به کلیه دانشجویان از نیم‌سال اول تحصیلی تا پایان تحصیل در سنوات مجاز (۸ نیم‌سال) پرداخت می‌شود، گفت: کارمزد وام مذکور ۴ درصد می‌باشد. دانشجویان جهت دریافت وام بایستی هر ۶ ماه تقاضای وام و مدارک و مستندات آموزشی خود را به ادارات رفاه دانشگاه محل تحصیل تحویل دهند.

رییس صندوق رفاه دانشجویی ضمن بیان این مطلب که هرکدام از دانشجویان متقاضی وام، پس از تایید توسط دانشگاه و صندوق بایستی به شعب بانک توسعه تعاون جهت افتتاح حساب و تحویل مدارک مورد نیاز مراجعه کنند، افزود: جهت دریافت تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال یک ضامن معتبر و بیش از آن تا سقف مجاز وام ویژه دکتری بایستی ضامن دوم را به بانک معرفی کنند.

وی ادامه داد: دانشجو در طی مراحل دریافت وام صرفا یک بار جهت تکمیل مدارک و ارائه تضامین به بانک مراجعه می‌کنند و در مراحل بعدی نیازی به مراجعه به شعب بانک نمی‌باشد. مدت تنفس وام مذکور یک سال پس از اتمام تحصیل در سنوات مجاز تحصیل (۸ نیمسال) است.

یزدان مهر با بیان اینکه پس از یک سال تنفس هر دانشجو بایستی به تعداد ماه‌هایی که از وام بهره‌مند شده است نسبت به بازپرداخت اقساط اقدام کند، گفت: به دانشجویانی که پایان‌نامه کاربردی و تقاضا محور داشته و مورد تایید دانشگاه و صندوق باشند وام ضروری به مبلغ ۱۰ میلیون ریال در هر نیمسال پرداخت می‌گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید