یونیسف: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در یمن می‌میرد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۳۲
    کد خبر :158377

آژانس کودکان سازمان ملل متحد امروز (یکشنبه) از ارسال ۱.۹ میلیون دوز واکسن به یمن جنگ‌زده خبر داد که اولین محموله از زمان تشدید محاصره هوایی و دریایی در اوایل ماه به دست ائتلاف تحت امر عربستان در یمن است.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گرت کاپلاره، مدیر منطقه‌ای یونیسف محموله روز شنبه را یک “گام بسیار کوچک” در دوره نیاز فوری و شدید توصیف کرد و هشدار داد که این نباید اولین و آخرین محموله باشد.

پیشتر ائتلاف عربی وعده‌ داد فرودگاه اصلی یمن در صنعاء، پایتخت این کشور و بندر الحدیده دریای سرخ را به روی کمک‌های انسانی باز کند. با این حال کاپلاره گفت: دو محموله دریایی یونیسف که شامل غذا، قرص‌های تصفیه آب و دارو می‌شود و راهی بندر الحدیده شده هنوز تاییدیه نگرفته است. امیدوارم همه به وعده‌هایشان عمل کنند. این وسایل به شدت مورد نیاز است.

او افزود، بیش از ۱۱ میلیون کودک در یمن نیازمند دریافت کمک‌های فوری هستند و برآورد می‌شود هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی از یک بیماری‌ کشنده جان دهد. او در امان، پایتخت اردن به خبرنگاران گفت: هشدارهای اخیر با شیوع دیفتری که در پنج استان دیده شده، اوج گرفت. همچنین نزدیک به یک میلیون تن در یمن که اکثرا کودک هستند، از وبا و یا اسهال حاد ناشی از آب آلوده رنج می‌برند. جنگ در یمن متاسفانه جنگ علیه کودکان است. یمن با بدترین بحران انسانی روبروست که در طول عمرم شاهد بودم.

این مقام ارشد یونیسف تاکید کرد،‌۱.۹ میلیون دوز واکسن به معنای واکسینه شدن ۶۰۰ هزار کودک در سراسر یمن علیه دیفتری، مننژیت، سرفه حاد، ذات‌الریه و مرض سل است. در دو ماه گذشته ۱۸۰ مورد دیفتری در یمن گزارش شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید