رسانه‌های مجازی پاکستان در دومین روز متوالی فیلتر ماند

    کد خبر :158351

شدت گرفتن درگیری میان دولت و طرفداران حزب لبیک یا رسول الله باعث شد در دومین روز متوالی رسانه‌های مجازی پاکستان همچنان فیتلر بماند.

به گزارش  بازتاب به نقل از جیو تی وی، علی‌رغم اعتراض شدید مجامع مختلف پاکستانی دولت این کشور با هدف سرپوش گذاشتن بر درگیری‌های نیروهای نظامی و اعتصاب کنندگان در دومین روز متوالی رسانه‌های مجازی را مسدود نگه داشت.

این اقدام که با هدف کنترل اوضاع و شرایط صورت گرفته ولی نتایجی معکوسی در پی داشته و اینک مردم به شایعات نیز دامن می‌زنند.

اداره نظارت بر رسانه‌های پاکستان با غیر قانونی خواندن این اقدام خواستار رفع فیلتر رسانه‌های مجازی اعم از « فیسبوک، توئیتر و یوتیوب» در این کشور شده است.

در بیانیه این اداره تأکید شده است: هیچ کس حق سلب آزادی بیان را از مردم پاکستان ندارد و طبق قانون اساسی و رأی دادگاه، این اداره در خصوص فیلتر یا عدم فیتلر رسانه‌های مجازی تصمیم گیرنده اصلی می‌باشد.

این اداره مدعی شده است تمامی رسانه‌هایی که با مجوز فعالیت می‌کنند، تلاششان پوشش اخبار صحیح و واقعی بوده و از دامن زدن به شایعات خودداری می‌کنند لذا نباید از طریق اعمال قدرت آنها را ساکت کرد زیرا باعث فعال شدن برخی افرادی سودجو وفرصت طلب می‌شود.

مردم پاکستان از رسانه های مجازی به خصوص فیسبوک و توئیتر استفاده فراوانی می‌کنند و مسدود شدن این دو باعث فلج شدن بسیاری از مجموعه‌های غیر مرتبط به اعتصاب و تحصن نیز شده است.

دولت پاکستان با هدف سرکوب اعتراض خیابانی حزب لبیک یا رسول الله از دیروز اقدام نظامی خود را آغاز کرده و تمامی رسانه‌های مجازی را نیز مسدود کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید