کمیته امداد برای خانواده زندانیان جرائم غیر عمد اشتغالزایی می‌کند

    کد خبر :158330

توانمندسازی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای خانواده زندانیان جرائم غیر عمد یکی از مفاد تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و اداره کل زندان‌های استان یزد است .

به گزارش ایسنا، «محسن علیزاده» مدیر کل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اهمیت حمایت از خانواده زندانیان جرائم غیر عمد، گفت: اصلاح و ارشاد زندانیان، تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به بهبود وضع معیشتی و ارائه خدمات مددکاری به خانواده زندانیان ازجمله اهداف امضای این تفاهم‌نامه همکاری است .

وی با تأکید بر توسعه فعالیت‌های آموزشی و مهارت‌های شغلی برای زندانیان آزاد شده، بیان کرد: حمایت اجتماعی و صیانت از خانواده مددجویان، توانمندسازی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای خانواده آنها از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است .

مدیر کل کمیته امداد استان گفت: براساس این تفاهم‌نامه اداره کل زندان‌ها متعهد شد نسبت به شناسایی اعضای خانواده زندانیان نیازمند و معرفی آنها به کمیته امداد برای گذراندن دوره‌های آموزشی اقدام کند .

وی افزود: شناسایی و معرفی محکومانی که به دلیل پرداخت جریمه کمتر از پنج میلیون تومان وارد زندان می‌شوند و همکاری مددکاران زندان‌ها با مددکاران کمیته امداد با هدف پیگیری مشکلات خانوار زندانیان نیازمند از دیگر تعهدات اداره کل زندان‌ها در این تفاهم‌نامه است.

علیزاده درباره تعهدات کمیته امداد در این تفاهم‌نامه، گفت: پذیرش خانوار زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد، ارائه کمک‌های حمایتی، فراهم کردن زمینه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به خانوار زندانیان نیازمند و زندانیان آزاده شده بر اساس ضوابط از جمله تعهدات کمیته امداد در این تفاهم‌نامه همکاری است.

این مسئول افزود: تحت حمایت قرار دادن زندانیان آزاده شده نیازمند بیمار در صورت ارائه گواهی ازکارافتادگی و بیماری با تأیید کمیسیون پزشکی کمیته امداد، به‌ کارگیری زندانیان واجد شرایط در انجام پروژه‌های عمرانی با هدف کمک به اشتغال و بهره‌گیری از توان آنها، کمک به امور درمانی خانواده‌های زندانیان و حامی‌یابی برای فرزندان آنها در قالب طرح محسنین از دیگر تعهدات این نهاد در این تفاهم‌نامه است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید