تعدادی از قربانیان اسیدپاشی در هند مدل شدند

    کد خبر :158311

شماری از زنان قربانی اسیدپاشی در هند در مراسم نمایش مد لباس شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، شنبه‌ شب ۹ زن که همگی قربانی اسیدپاشی از سوی همسر یا یکی از اعضای نزدیک خانواده‌شان هستند، بدون پوشاندن چهره، لباس‌های بهترین طراحان مد هندی را در هتل لالیت دهلی نو به نمایش گذاشتند.

مینا خاتون از دهلی نو و قربانی اسیدپاشی توسط همسر سابقش در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه درباره انگیزه‌اش برای شرکت در این مراسم نمایش لباس گفت: مردم بیشتر مواقع با دیدن من نگاهشان را به سمت دیگری بر می‌گرداندند. با مشکلات زیادی رو به رو بودم. یک روز به‌خودم گفتم باید زندگیم را بسازم.

این برنامه از سوی یک سازمان غیر دولتی برگزار شد. این سازمان به آسیب‌دیدگان اسیدپاشی و برای سامان دادن به زندگی این قربانیان فعالیت می‌کند.

به گزارش یورونیوز، هر ساله صدها گزارش درباره اسیدپاشی در هند گزارش می‌شود. با این حال بنا به گفته معاون ریاست این سازمان غیر دولتی که «دوستی بنشان و نه ترس» نام دارد، آمار دقیق به هزاران مورد در سال می‌رسد. به گفته وی دولت‌های محلی همه موارد را گزارش نمی‌کنند. از سوی دیگر برخی از این زنان نیز پیش از آغاز تحقیقات قضایی می‌میرند.

به گفته برگزارکنندگان این مراسم، شرکت در اینگونه برنامه‌ها به قربانیان امکان می‌دهد تا اعتماد به نفس خود را بازیابند. بیشتر قربانیان هنگام مراجعه به مراکز اجتماعی از برداشتن روبنده خودداری می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید