تحرک جسمی باید جزو اصلی برنامه زندگی دانش آموزان باشد

    کد خبر :15831

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش وپرورش از تلاش دولت تدبیر وامید برای تقویت نشاط، پویایی و تحرک دانش آموزان خبر داد.

پیش از ظهر امروز مهرزاد حمیدی در آیین اختتامیه فعالیت‌های ورزشی درون مدرسه ای که در آستانه پایان سال تحصیلی، در مدرسه ابتدایی دخترانه شاهد کوثر منطقه 19 تهران برگزار شد، ضمن تشکر از حضور رؤسای فدراسیون های؛ بدمینتون، ‌ورزش های بومی محلی و دانش آموزی در این مراسم، اظهارکرد: زندگی آپارتمان نشینی و استفاده از اتومبیل در رفتار وآمدها باعث کم تحرکی افراد جامعه به ویژه دانش آموزان شده است.

وی افزود: استفاده از فناوری هایی مانند،‌ تلفن همراه، اینترنت، تبلت و سیستم های رایانه ای باعث شده تا افراد اغلب اوقات در حال نشسته و فاقد تحرک لازم باشند.

حمیدی با اشاره به این مطلب که تحرک باید جزو اصلی برنامه های زندگی دانش آموزان باشد، گفت: عدم تحرک لازم باعث افزایش وزن، چاقی و شیوع بیماری در افراد می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش وپرورش خاطرنشان کرد: متأسفانه سنّ ابتلا به دیابت به شدت کاهش یافته و به حدود 40 سال رسیده است که این امر ناشی از عدم تحرک لازم در بین افراد جامعه است.

وی اظهارکرد: هدف معاونت تربیت بدنی و سلامت در دولت تدبیر وامید از اجرای برنامه هایی مانند؛ طرح حیاط پویا، المپیادهای درون مدرسه ای، کانون های ورزشی، مسابقات ورزشی و فعالیت های درون مدرسه ای،‌ افزایش نشاط، پویایی و تحرک دردانش  آموزان است و همواره در این زمینه تلاش مضاعفی صورت گرفته است.

گفتنی است؛ در این مراسم، دانش آموزان در پاسخ به سؤال معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش مبنی بر این که فعالیت های درون مدرسه ای سال آینده ادامه پیدا کند، یک صدا پاسخ مثبت دادند.

شایان ذکر است؛ در پایان مراسم مدال های ورزشی به برگزیدگان ورزشی اهدا شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید