راه حل کاهش ترافیک در یزد: اتوبوس‌ها رایگان می‌شوند

    کد خبر :158280

ریس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد اعلام کرد: به منظور کاهش مشکلات ترافیک، طرح رایگان شدن استفاده از اتوبوس های شهری به کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد ارائه می‌شود .

«محمدرضا شفیعی» در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: طرح رایگان شدن استفاده از اتوبوس‌های شهریزد پس از واکاوی،بررسی و کارشناسی راهکارهای قانونی اجرایی شدن طرح در قالب لایحه پیشنهادی از سوی سازمان و شهردار محترم در صحن اصلی شورای شهر یزد ارائه می‌شود .

به گفته وی، چنانچه لایحه مورد نظر پس از دفاع در صحن شورای شهر، رای موردنیاز را کسب کند و گامی به سوی اجرای شدن بردارد، می‌توان عنوان کرد که یکی از مهمترین برنامه‌هایی سازمان حمل و نقل شهرداری یزد محقق شده است .

شفیعی ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن طرح رایگان خدمات آمد و شد ناوگان اتوبوس‌های شهری و استقبال بیشتر شهروندان از این خدمات و تردد کمتر خودروهای تک‌سرنشین در شهر، یکی از عمده‌ترین مشکلات شهر یزد که مسئله ترافیک است، خود به خود برطرف شود .

وی ادامه داد: همچنین مسافران با اجرای این طرح می‌توانند نسبت به برنامه‌ریزی و استفاده مطلوب‌تر از وقت و زمان گرانبهای خود مدیریت بهتری داشته باشند .

این مسئول در این باره تصریح کرد: رایگان شدن سفرهای شهری با اتوبوس از هدر رفتن وقت و زمان شهروندان برای خرید یا شارژ کارت بلیط شهروندی جلوگیری می‌کند، همچنین مانع از ترافیک مسافر در هنگام پیاده و سوار شدن که باید از طریق تماس کارت خود به دستگاه کارت‌خوان، هزینه سفر درون شهری خود را نیز پرداخت کند، خواهد شد و همین اتفاقات ساده ولی مهم در کنار هم باعث ایجاد سرعت، دقت و اطمینان مردم به مجموعه ناوگان حمل و نقل شهری می‌شود .

شفیعی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد استقبال بیشتر شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی و به دنبال آن کاهش مشکلات ناشی از آلودگی‌های صوتی، هوا، محیط زیستی و بهداشتی وهمچنین صرفه‌جویی زمانی در شهر یزد باشیم .

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر یزد به دشواری‌های بعد ابلاغ اجرای شدن این طرح نیز اشاره و بیان کرد: قطعاً هزینه‌ای که می‌بایست این سازمان یا بهتر بگویم شهرداری یزد در برابر اجرای طرح تامین کند و به بخش خصوصی پرداخت کند، چشم‌گیر خواهد بود چرا که در حال حاضر ماهانه حقوق کلیه رانندگان اتوبوس‌های شهری مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان است که میبایست به آن هزینه جاری اتوبوس‌ها که آن نیز حدود 7 میلیون تومان است را نیز اضافه کرد که تامین این هزینه‌ها، پس از رایگان شدن خود بار مالی اضافه‌ای را بر شهرداری یزد متحمل خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید