مهمترین گلایه‌‌های مردم از پلیس ۱۱۰

    کد خبر :158209

فرمانده انتظامی پایتخت در همایش اپراتورها و مأموران مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گفت: مردم از عدم پاسخگویی، دیر پاسخ دادن و تأخیر در حضور به موقع پلیس در محل حادثه یا رویداد، گلایه‌مند هستند.

به گزارش افکارنیوز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در همایش اپراتورها و ماموران مرکز فوریت های پلیسی 110 فاتب ضمن تبریک پیروزی بر داعش و تقدیر از تلاش های بی شائبه سردار قاسم سلیمانی در نبرد با عناصر داعشی در عرصه جهانی، به تشریح تاریخچه تاسیس و راه اندازی مرکز فوریت های پلیسی 110 پرداخت و گفت: با راه اندازی پلیس 110، نیروی انتظامی بیش از پیش دارای اعتبار و جایگاه در اذهان و افکار عمومی به سبب بستر سازی مناسب در خدمت رسانی به مردم شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه تا پیش از راه اندازی پلیس 110، بسیاری از ماموریت های پلیس بر زمین مانده و به نحوه احسن اجرا نمی شد، افزود: فرماندهان و مسئولان وقت در پی آن بودند که سامانه ای را راه اندازی کنند تا پلیس در هر زمان و مکانی در کنار مردم حاضر شود و به مشکلات آنها رسیدگی کند خواه این امداد رسانی به هنگام شب باشد یا روز، خواه در دریا ، کوه یا حتی هنگام مسافرت باشد.

وی افزود: به این ترتیب، سامانه ای به نام مرکز فوریت های پلیسی 110 راه اندازی شد که در همه جا و در همه حال یار و یاور مردم و فریاد رس آنها باشد.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر این مطلب که مرکز فوریت های پلیسی 110، انقلابی در زمینه تعامل تنگاتنگ پلیس و مردم در راستای خدمت رسانی به شهروندان است، تصریح کرد: امروزه این سامانه به منظور خدمت رسانی به آحاد مردم، پایه گذاری شده و در اختیار اپراتورها و ماموران پلیس 110 قرار گرفته است که باید به نحو احسن از آن پاسداری شود.

سردار رحیمی اظهار داشت: اپراتورهای مرکز فوریت های پلیسی 110 که به عنوان زبان گویای جامعه هستند، مطالب، اخبار و درخواست های مردمی را از کف جامعه و اقشار مختلف مردم جمع آوری کرده و به ماموران گشت های انتظامی 110 ارجاع می دهند و این ماموران با حضور به موقع خود در محل حادثه یا رویداد، به فردی که دچار ضربه روحی، روانی، جسمی یا مادی شده است، یاری می رسانند.

وی با اشاره به اینکه فرد آسیب دیده نیاز به حمایت روانی و اجتماعی دارد، بیان کرد: هر انسانی که با مشکل روبه رو می شود، نیاز دارد با کسی صحبت و درد دل کند چه با کسانی که به عنوان اپراتور حرف مردم را شنیده و منتقل می کنند و چه با ماموران پلیس 110 که این نقش را بر عهده دارند و این خود یک توفیق است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: اپراتورها و ماموران مرکز فوریت های پلیسی 110 باید ملجاء و پناهگاه امن مردم و پیک حمایت گر آنها باشند و اعتبار ، شخصیت ، جایگاه ، درجه و همچنین مشروعیت پلیس 110 به همین مسئله متکی است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به گلایه مردم از تاخیر در حضور به موقع پلیس در محل حادثه گفت: مردم از عدم پاسخگویی، دیر پاسخ دادن و تاخیر در حضور بموقع در محل حادثه یا رویداد، گلایه مند هستند که باید این کاستی ها با مطالعه علل آن شناسایی و برطرف شود تا جایگاه پلیس در نزد مردم تعالی پیدا کند.

سردار رحیمی در پایان، ضمن آرزوی توفیق برای تمامی کارکنان پلیس 110، خطاب به آنها گفت: شما نوک پیکان ماموریت های پلیس و نقطه ارتباط و اتصال پلیس با جامعه و رسیدگی به مشکلات مردم هستید، پس از خود مراقبت و تلاش کنید که روز به روز رفتارتان مسئولانه تر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید