بررسی پرونده پزشکی کیارستمی از منظر اخلاق به «آینده» موکول شد

    کد خبر :158065

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی اخلاق در علوم و فناوری با اشاره به علت حذف برنامه بررسی پرونده پزشکی عباس کیارستمی از منظر اخلاقی گفت: این زخم همچنان تازه است و شرایط نقد آن به صورت منصفانه وجود ندارد اما حتما در یک فرصت مناسب و در یک کنفرانس تخصصی به این موضوع خواهیم پرداخت.

به گزارش ایسنا، دکتر احسان شمسی در نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی اخلاق در علوم و فناوری در پاسخ به سوال ایسنا درباره حذف برنامه بررسی پرونده پزشکی عباس کیارستمی از منظر اخلاق حرفه‌ای از برنامه این کنگره گفت: از ابتدای برنامه ریزی کنگره می‌خواستیم این پرونده را به صورت یک کیس در حوزه حقوق بیماران مطرح کنیم اما متوجه شدیم که این موضوع محل اختلافات زیادی است و شاید مطرح کردن آن در یک کنگره عمومی منجر به حواشی شده و به مسائل حاشیه‌ای دامن می‌زند بنابراین تصمیم گرفتیم که این موضوع در کنگره مطرح نشود.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی اخلاق در علوم و فناوری با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی اخلاق در علوم و فناوری گفت: برگزاری این کنگره اتفاقی بزرگ در تاریخ علم و فناوری ایران خواهد بود. ده‌ها سال است که در حوزه اخلاق پزشکی در کشور کار می‌شود اما هنوز در سایر حوزه‌ها مانند اخلاق مهندسی و غیره نیازمند توسعه زیرساخت‌ها هستیم. در زلزله کرمانشاه دیدیم که گاهی بی توجهی ساده در یک ساخت مکان منجر به فرو ریختن کل ساختمان می‌شود بنابراین علاوه بر حوزه پزشکی در سایر حوزه‌ها هم بحث اخلاق را بررسی می‌کنیم.

شمسی با بیان اینکه ما نیازمند یک گفتمان اخلاقی در جامعه هستیم،اظهارکرد: براین اساس باید شبکه‌ای از صاحبنظران در این عرصه ایجاد شود بنابراین برگزاری این کنگره اتفاقی مهم است زیرا همه در همه حوزه‌ها اعم از اخلاق پرستاری، پزشکی، زنان، سدسازی، تغییر اقلیم و غیره بحث می‌کند.

در ادامه این نشست دکتر تقی شامخی – دبیر علمی کنگره بین‌المللی اخلاق در علوم و فناوری- با بیان اینکه این همایش به مدت چهار روز در تهران برگزار می‌شود، گفت: این کنگره شامل ۵ بخش مبادی و مبانی اخلاق در علوم و فناوری، اخلاق حرفه‌ای، اخلاق و مدیریت، اخلاق در سیاست‌های عمومی و اخلاق در فناوری‌های نوین است.

وی افزود: حدود ۳۰ سخنران در این کنگره داریم که پنج سخنرانی از سوی مهمانان خارجی انجام می‌گیرد همچنین ۱۶ میزگرد در حوزه‌های مختلف اعم از بحث‌های اخلاقی در زمینه سدسازی، زنان، فضای مجازی، محصولات تراریخته و غیره برگزار می‌کنیم.

شامخی با بیان اینکه ۳۲۵ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است ،گفت: ۵۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۰۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید