تفویض بخشی از اختیارات اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی به نجفی

    کد خبر :158051

اعضای شورای شهر تهران بخشی از اختیارات اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه را به شهردار تهران تفویض کردند.

در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران تعیین تکلیف مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به صورت فوق‌العاده و به درخواست شهرداری تهران روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت.

در این دستور که به منظور تفویض مجدد بخشی از اختیارات مندرج در ماده 16 اساسنامه شرکت مذکور به شهرداری تهران انجام شده بود سبب شد که محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در این باره بگوید: شهرداری تهران 22 منطقه و 42 سازمان و شرکت زیرمجموعه دارد که تنها شرکت اتوبوسرانی متفاوت با دیگر شرکت‌ها اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها شرکتی که مجمع آن را شورا تعیین می‌کند، شرکت واحد اتوبوسرانی است گفت: جای سوال است که چرا شرکت واحد اتوبوسرانی اساسنامه آن تغییر داده نشده است و می‌توان فرصتی را درنظر گرفت تا اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز مورد تغییراتی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر پس از بیان نکته نظرات خود در نهایت کلیات تفویض بخشی از اختیارات اساسنامه شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه به شهردار تهران را به تصویب رساندند اما به پیشنهاد افشین حبیب زاده، معاون نظارت شورای شهر بند “پ” این اساسنامه به شهردار تهران تفویض نشد و جزء اختیارات اعضای شورا باقی ماند که بر این اساس انتخاب هیات مدیره و بازرس شرکت واحد اتوبوسرانی جزء اختیارات شهردار تهران نشد و همچنان در اختیارات شورای شهر باقی ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید