جدیدترین اخبار
۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷ اقتصادی کد خبر :157907

خودروی C3 محصول مشترک سایپا-سیتروئن را بهتر بشناسیم

خودرو C3 اولین محصول مشترک سایپا سیتروئن با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران رسانه های مختلف رونمایی شد.

در مراسمی با حضور مدیرعامل سایپا سیتروئن و مدیران فرانسوی و ایرانی این شرکت و اصحاب رسانه و خبرنگاران، خودرو C3 اولین محصول مشترک گروه خودروسازی سایپا و گروه سیتروئن رونمایی شد.

فریبرز شهباز، مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن در این مراسم گفت: C3 در سایت تولیدی این شرکت در کاشان تولید می شود و داخلی سازی این محصول از ۲۰ درصد آغاز خواهد شد و در نهایت به ۷۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش ایران جیب شهباز افزود: سیتروئن ۵۰ درصد از کارخانه کاشان را خریداری کرده و برای تولید ۳ محصول در رده های مختلف، ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری کرده است.

وی به توانمندی قطعه سازان داخلی در تولید قطعات اشاره کرد و گفت: قطعه سازان ایرانی در چرخه تولید این خودروها نقشی کلیدی خواهند داشت و از ماه ها پیش مذاکرات جدی مان با قطعه سازان ایرانی به منظور تولید قطعات خودروهای مشترک سایپا سیتروئن مطابق استانداردهای سیتروئن آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در نیمه اول سال ٩٧ این خودرو در خط تولید سایپا سیتروئن قرار می گیرد و در نیمه دوم سال ۹۷ به تولید انبوه خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در صورت وجود شرایط مناسب، تولید این محصول به ٣٥ هزار دستگاه در سال برسد و ۳۰ درصد از این خودرو در برنامه صادرات قرار دارد که در این صورت ایران به عنوان هاب منطقه ای سیتروئن محسوب می شود.

در ادامه یان مارتین قائم مقام فرانسوی سایپا سیتروئن گفت: شرکت سیتروئن فرانسه به ایران به عنوان یک شریک بلند مدت نگاه می کند.

این مدیر فرانسوی شرکت سایپا سیتروئن یادآور شد: سیتروئن سابقه همکاری ۵۰ ساله با سایپا دارد و در تولید ژیان و زانتیا تجربه خوبی از همکاری با ایران داشتیم و به همین علت تصمیم گرفتیم در ایران سرمایه گذاری کنیم.

یان مارتین با اشاره به اینکه بازار ایران یکی از بازارهای مهم برای سیتروئن محسوب می شود گفت: برنامه ریزی ما تولید ۳ محصول با ایران و صادرات آن به بازارهای منطقه است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص ادامه همکاری با تهران درصورت اعمال تحریم های یکجانبه امریکا گفت: ما برای انجام کسب و کار، سرمایه گذاری و تولید به ایران آمده ایم و اگر از آینده این همکاری مطمن نبودیم قطعا این حجم از سرمایه گذاری را در ایران انجام نمی دادیم.

وی تاکید کرد: ما در همکاری جدیدمان، به ایران صرفا به عنوان یک بازار مصرف نگاه نمی کنیم و هدف ما شراکت در یک کارخانه مشترک برای تولید محصولات روز دنیا است و محصولات این شرکت با نام شرکت جدید سایپا سیتروئن به بازار عرضه خواهد شد، محصولاتی که در فرانسه طراحی شده مطابق با نیاز مشتریان ایرانی، تطبیق و توسعه یافته و در ایران تولید و با تضمین کیفیت وارد بازار خواهد شد.

گفتنی است این خودرو از منظر طراحی ظاهری مانند تمام خودروهای ساخت سیتروئن، محصولی متفاوت و کاربردی محسوب می شود و ضمن به روز بودن، به امکانات جالبی نظیر ضربه گیر مخصوص درب ها ( برای کاهش خسارت ناشی از تصادفات درون شهری) تجهیز شده است.

این خودرو دارای طولی معادل ۳۹۹۰ میلی‌متر بوده و ارتفاعی برابر با ۱۴۵۷ میلی‌متر دارد و به موتور توربو شارژ ۱۶۰۰ سی‌سی که توانایی تولید ۱۶۳ اسب بخار را دارد نیز مجهز است و این قدرت قابل توجه توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک در اختیار چرخ های جلو قرار می گیرد و با توجه به ابعاد جمع و جور خودرو می تواند شتابی قابل توجه را برای آن تامین کند.

از امکانات دیگر این خودرو می ‌توان به دوربین دید عقب، صندلی های پارچه ای، کروزکنترل و همچنین سیستم تهویه مطبوع خودکار اشاره کرد. در میانه داشبورد این خودرو نیز یک سیستم سرگرمی اطلاع رسانی مجهز به نمایشگر ۷ اینچی تعبیه شده است که قابلیت اتصال به تلفن هوشمند برای مسیریابی ماهواره ‌ای، رادیو و پخش صوتی، بلوتوث و غیره خواهد بود و به نوعی مرکز کنترل خودرو برای راننده محسوب می شود.

ظرفیت ۳۰۰ لیتری صندوق عقب و مجموعی از تجهیزات ایمنی و رفاهی مدرن نظیر چهارکیسه هوا، سیستم ESP و… از جمله ویژگی های C3 تولید سایپا سیتروئن خواهد بود.

گفتنی است که با توجه به نیاز مشتریان ایرانی به قوای محرکه پرقدرت و البته سازگار با محیط زیست، نصب پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ برای نخستین بار در جهان بر روی این بدنه در بازار ایران انجام شده است و لازم به تاکید است که در حال حاضر، خودروی C3 تنها در کشور اسلواکی تولید می شود و ایران به وسیله شرکت سیتروئن در کاشان، دومین کارخانه ای در جهان خواهد بود که این خودرو را تولید می کند.

وبگردی

روی خط خبر

  • اینجا عطش امان مردم را بریده و حیاتشان را به شدت تهدید می کند!
  • مشارکت دانش‌آموزان ابتدایی در تحقیقات کیفیت هوای نیوزیلند
  • آب «چشمه‌علی» مسئولان را به بازی گرفته!
  • «تگزاس» پرفروش‌ترین سینمایی هفته شد
  • خندوانه روی آنتن نمی رود
  • تلاش فعالان محیط زیستیِ انگلیس برای منع تردد خودرو در اطراف مدارس
  • نوبخت: کسری بودجه ۸ میلیارد دلاری ایران صحت ندارد
  • ایمن سازی ۴۱۴ تقاطع از شریان های حیاتی پایتخت
  • ۵۴ نماد بورسی تحت احتیاط و مشمول فرایند تعلیق
  • ترکیه: برای دفع تحریم آمریکا از هیچ اقدامی فروگذار نمی‎کنیم
  • اشمید: گزارش آژانس پایبندی ایران را تایید می‎کند
  • استانداری فارس: آتش زدن یکی از جایگاه‌های پمپ بنزین در شیراز کذب است؛ در محدوده اعلام شده، پمپ بنزینی وجود ندارد
  • علم‌الهدی: برجام شکست خورده؛ دوباره یک برجام اروپایی روی آن سوار نکنیم که این هم شکست بخورد
  • تحمل دلار ۴۲۰۰ تومانی تمام شد
  • مسابقه دو سرعتی نوزادان در خندوانه
  • این ناآدم آمریکایی با عصبانیت درباره برجام صحبت کرد
  • بروجردی: برای ادامه برجام نیاز به اذن مجلس وجود ندارد
  • ظریف: گرفتن ضمانت از اروپایی‌ها ناممکن نیست
  • بازدید شبانه وزیر بهداشت از بیمارستان‌های تهران
  • گزارش الجزیره از شگفتی انتخابات عراق: «خنجر» بازگشت
  • پمپئو: عربستان نباید به دنبال غنی‌سازی اورانیوم باشد
  • مجازات حبس برای مرد چک به خاطر حیوان‌آزاری
  • باد و خاک در اولین جمعه خرداد خوزستان
  • چین خرید فلزات به یوآن را در بورس فلزات لندن آغاز می‌کند
  • آمریکایی‌ها گفتند ایران باوجود فشارها صنعت هوایی را سرپا نگه داشت
  • «امیر شهلا» آزاد شد
  • ابهام در ارزش‌گذاری کالای صادراتی ۱۰۰ درصد داخلی
  • چالش ترامپ برای ورود به رستوران رابرت دنیرو
  • سرنوشت سربازان معتاد چه می شود؟
  • وزیر دفاع انگلیس خواستار افزایش بودجه نیروی دریایی شد