وعده وزیر ارتباطات برای رفع انحصار مخابرات در فروش اینترنت روی خطوط PCM و فیبر نوری

    کد خبر :157809

وزیر ارتباطات از وعده مدیرعامل مخابرات برای رفع انحصار فروش اینترنت روی خطوط PCM و فیبر نوری خبر داده که به این وسیله مشترکان این خطوط می‌توانند علاوه بر مخابرات از شرکت‌های خصوصی اینترنت نیز سرویس بگیرند.
محمدجواد آذری جهرمی از وعده مخابرات برای رفع انحصار فروش اینترنت روی خطوط PCM و ONU (فیبر نوری) خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی اعلام کرد: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از رفع انحصار فروش اینترنت روی خطوط PCM و ONU و اجرای بخشی از مصوبه 253 کمیسیون تنظیم مقررات خبر داده است. در گذشته مشترکان این خصوص تنها امکان دریافت سرویس اینترنت از مخابرات را داشتند که اکنون امکان دریافت اینترنت از دیگر شرکت‌ها نیز برای این دسته از مشترکان مخابرات فراهم شده است.

به گزارش فارس، خطوط PCM نوعی از خطوط تلفن ثابت هستند که در گذشته در مناطقی که امکان واگذاری خطوط تلفن ثابت نبود، برای رفع فوری نیاز مشترکان به تلفن ثابت توسط مخابرات نصب شده است و بنابر اعلام مخابرات نصب این خطوط از مدت‌ها پیش متوقف شده و برنامه جایگزینی این خطوط در دستورکار مخابرات است.

خطوط PCM قابلیت ارائه اینترنت را ندارند و مشترکانی که خواستار دریافت سرویس اینترنت روی این خطوط هستند الزاماً باید پس از تغییر خط از PCM به سیم مسی از شرکت مخابرات ایران اینترنت دریافت کنند و درصورتی‌که متقاضی استفاده از اینترنت دیگر شرکت‌های اینترنتی باشند مخابرات خط PCM آنها را تغییر نمی‌دهد. مخابرات علت این رویه را هزینه‌بر بودن تغییر خطوط PCM عنوان می‌کند.

علاوه‌بر خطوط PCM شرکت مخابرات در سال‌های گذشته اقدام به نصب خطوط فیبر نوری در برخی مناطق مخابراتی نیز کرده است. این خطوط نیز امکان دریافت اینترنت ندارند و باید تغییر کنند که شرکت مخابرات ایران به مشترکان این خطوط نیز به صورت انحصاری سرویس ارائه می‌کند و امکان دریافت سرویس از شرکت‌های دیگر برای مشترکان این سرویس فراهم نیست. این موضوع همواره مورد اعتراض شرکت‌های خصوصی اینترنت مواجه بوده است.

به گزارش فارس،اکنون اعلام وعده مدیرعامل مخابرات برای رفع این انحصار در حالی توسط وزیر ارتباطات اعلام شده که اصل این موضوع در اخبار منتشر نشده و بنابراین جزئیاتی از زمان اجرایی شدن این وعده در دسترس نیست و مشخص نیست که آیا این وعده یک برنامه بلندمدت در دستورکار است و یا در روزهای آینده بنای اجرایی شدن دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید