ضرورت همکاری شرکت های دارویی ایران و پاکستان

    کد خبر :157743

وزیر بهداشت، بر لزوم همکاری میان شرکت های دارویی و تجهیزاتی دو کشور ایران و پاکستان تاکید کرد.
دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه دیدار وزیر بهداشت پاکستان در خصوص مفاد تفاهم نامه امضا شده میان دو کشور ایران و پاکستان، گفت: این تفاهم نامه به دنبال سفر رییس جمهور به کشور پاکستان میان وزارت بهداشت ایران و پاکستان صورت گرفته است و امیدوارم در جهت ارتقا روابط میان دو کشور دوست و همسایه مراحل اجرایی خود را طی کند.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت عمومی سرنوشت ما و کشورهایی مثل پاکستان به یکدیگر گره خورده است، افزود: از گذشته همکاری‌های متقابلی با این کشور داشته‌ایم که این همکاری‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم در حال تقویت است و تفاهم‌ نامه‌ای را در راستای اقدامات عملی و اجرایی مشترک در حوزه سلامت امضا کردیم.

هاشمی با اشاره به همکاری‌های مشترک در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی میان دو کشور ایران و پاکستان، افزود: در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های واگیر چه در حوزه انسانی و چه در حوزه دام می‌توانیم اقدامات عملی خوبی را انجام دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به برنامه ملی ایران در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، گفت: این برنامه از سوی سازمان جهانی بهداشت جزء ۱۰ برنامه برتر دنیا شناخته شده است و ما در این زمینه با پاکستان برای پیشگیری از این بیماری‌ها همکاری خواهیم کرد.

به گزارش مهر، هاشمی بر لزوم همکاری میان شرکت های دارویی و تجهیزاتی میان دو کشور ایران و پاکستان تاکید کرد و گفت: امکان توسعه همکاری در قالب سرمایه گذاری های مشترک چه در بخش صادرات و چه در حوزه واردات میان دو کشور وجود دارد و امیدواریم وزرای مربوطه زمینه های همکاری در بخش خصوصی میان دو کشور را فراهم کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید