پورمختار به بقایی: عکس‌هایت را منتشر کنم؟

  • کامنت
  • یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۲۱
    کد خبر :157715

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در واکنش به یادداشت تلگرامی علی اکبر جوانفکر، می‌گوید منظورش از وجود اسناد ارتباط بقایی با جاسوسان در «بیوت»، خانه احمدی‌نژادی‌ها بوده است نه بیت علما؛ این نماینده مجلس همچنین تاکید می‌کند عکس‌های سفر بقایی و خانواده‌اش به نیویورک را برایش فرستاده و اگر بخواهند منتشر می‌کند.

محمدعلی پورمختار نماینده مجلس شورای اسلام در گفت‌وگویی عنوان کرد عکس‌های سفر بقایی و خانواده‌اش به نیویورک را برایش فرستاده و اگر بخواهند منتشر می‌کند. او همچنین گفت که برخی رفت‌و‌آمدهای مشکوک به بیت آقای احمدی‌نژاد می‌شود.

به گزارش اعتماد آنلاین، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در واکنش به یادداشت تلگرامی علی اکبر جوانفکر، گفت: منظور جوانفکر از وجود اسناد ارتباط بقایی با جاسوسان در «بیوت»، خانه احمدی‌نژادی‌ها بوده است نه بیت علما.

مشروح گفت‌وگوی او را در ادامه بخوانید:

آقای جوانفکر در یادداشتی که در کانال تلگرامی شان منتشر کردند نسبت به مصاحبه شما در خصوص جاسوسان در بیوت واکنش نشان دادند و عنوان کردند که منظور شما از کلمه بیوت مشخص نیست…
این موضوع چه ارتباطی به جوانفکر دارد که تفسیر می‌کند ایشان نماینده من نیستند. اگر مطلب من را درست مطالعه کرده باشند متوجه می‌شوند که منظور من از بیوت چیست. صحبت‌هایی که آقای جوانفکر عنوان کرده برداشت خود ایشان است.

منظور شما از کلمه بیوت چه بوده؟
چه کسی گفت بیت علما منظورم بوده. منظور من بیت آقای احمدی نژاد است. برخی رفت‌و‌آمدهای مشکوک به آن می‌شود. اینها همه در سوابق برخی از آقایان که رفت‌و‌آمدهایی به خارج از کشور دارند وجود دارد. افرادی که وابسته به کشورهای خارجی هستند با افرادی که در بیت آقای احمدی نژاد هستند رفت و آمد می کند.

روشی که در این آقایان دیدیم این است که آنچه را منسوب به خودشان است رد می کنند و خودشان را ذی‌حق می‌دانند مخصوصا آقای بقایی. این آقایان باید پاسخ دهند که پول‌ها و ارتباطات کجا و به چه نحوی بوده؟ سفر خانوادگی به نیویورک برای چه بود؟ ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو و ۵۳۰ هزار دلار کنفرانس جنبش عدم تعهد کجاست؟ تکلیف برداشت ۱۶ میلیارد تومان از بیت‌المال و واریز آن به حساب شخصی چه شد؟ این آقایان به این سوالات پاسخی ندادند. آقایان برای اقداماتی که انجام دادند پاسخی ندارند و فلسفه بافی می کنند تا اصل موضوع به فراموشی سپرده شود.

آقای جوانفکر در این یادداشت اشاره کردند که شما اتهاماتی را به بقایی معاون اجرایی در دولت قبل نسبت داده بودید اما با وجود تعیین مهلت 24 ساعته از سوی بقایی نتوانستید اسنادی دال بر اثبات ادعاهای خود ارائه کنید، نظرتان در این خصوص چیست؟
اتفاقا ما همان زمان اعلام کردیم و گفتیم که بر اساس گزارش نیروی انتظامی آقای بقایی از گیت خارج شده اما از کشور خارج نشدند. اما ایشان بیایند و پاسخگوی سفرهایی که به نیویورک داشتند، باشند.

ایشان یک سفر با دوستانشان به نیویورک داشتند و یک سفر نیز با خانواده به نیویورک داشتند. عکسهای آقای بقایی با خانوادشان در سفر به نیویورک را برای خودشان هم فرستادم اگر می خواهند منتشرش کنم. این عکسها مربوط به قبل از سه سال پیش است. اینها رفته اند نیویورک چه کاری انجام دهند؟

اسناد مربوط به آن از کجا به دست شما رسیده است؟
اقدامات و کارهایی که اینها کردند بر کسی پوشیده نیست و بر همگان روشن است.

اگر که موضوع روشن است چرا برخورد نمی‌شود؟
تنش‌ها و اقداماتی که آنها انجام می‌دهند مصداق بارز تبلیغ علیه نظام است. ما از قوه قضاییه می‌خواهیم با آنها برخورد شود.

آقای احمدی‌نژاد نیز اخیرا صحبت های تنش‌زایی را مطرح کردند، اما برخوردی با ایشان نشد آیا اعضای مجمع تشخیص مصونیت دارند؟
ما حساب آقای احمدی نژاد را از افرادی که در اطراف او هستند جدا کرده‌ایم. همین جا از ایشان می‌خواهیم که صحبت‌های اطرافیانشان را با دید شک بررسی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید