جدیدترین اخبار
۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۳ اقتصادی کد خبر :157678

جمعه سیاه و تلاش خرده‌فروشان برای ارتقای سطح فروش

خرده‌فروشان سراسر اروپا به ویژه در انگلستان با ارائه تخفیف‌های بزرگ و با جذب خریداران زیاد سطح تقاضای مصرف‌کنندگان را در جمعه سیاه مورد آزمایش قرار دادند. آن‌ها سعی می‌کنند به واسطه استفاده از این روز مخصوص خرید که سنت آن از آمریکا به این منطقه وارد شده است رکورد فروش سال گذشته خود را ارتقا دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، خرده‌فروشان انگلیسی پس از این‌که ماه گذشته دچار شدیدترین افت در حجم فروش خود در ۴.۵ سال گذشته شدند امیدوارند توانسته باشند به وسیله ارائه تخفیف‌های بزرگ خریداران این کشور را که تحت فشار تورم و افزایش ناچیز دستمزدها قرار دارند دوباره به سوی خرید زیاد ترغیب کنند.

این رویداد سالیانه برای تشویق به خرید در انگلستان، تا به حال با تمرکز بر کالاهای الکتریکی صورت گرفته است و پس از سال ۲۰۱۴ که خریدهای داخل فروشگاه به علت ازدحام جمعیت با کشمکش‌هایی همراه شد گرایش بیشتری به خرید آنلاین ایجاد شده است.

طبق اعلام بارکلی‌کارد که ارائه کننده بیش از نیمی از تراکنش‌های کارت اعتباری و اینترنتی انگلستان است، تا ساعت ۳ بعد از ظهر جمعه سیاه خرید با کارت اعتباری بیش از ۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و تراکنش‌های اینترنتی هم شاهد ۳۲ درصد افزایش بودند.

پائولت روه از بارکلی‌کارد می‌گوید: مصرف‌کنندگان بیشتر علاقه دارند تعداد کالاهای بیشتری با قیمت پایین خریداری کنند تا اینکه تعداد انگشت‌شماری کالاهای گران‌قیمت‌تر بخرند.

شرکت تحقیقاتی گلوبال‌دیتا پیش‌بینی کرد هزینه‌کردها در انگلستان در بازه ۲۰ تا ۲۷ نوامبر با ۳.۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۰.۱ میلیارد پوند برسد.

جمعه سیاه، روز پس از تعطیلی عید شکرگزاری آمریکا به این دلیل این‌گونه نام‌گذاری شده است که معمولا در این روز هزینه‌کردهای مصرف‌کننده به شدت افزایش می‌یابد و خرده‌فروشان را در پایان سال از لحاظ مالی به محدوده سیاه (محدوده سوددهی، بر خلاف محدوده قرمز که به معنای ضرر است) می‌برد. تاثیر این سنت در اروپا هم مشهود است.

طبق بررسی مشاور تجاری اچ‌دی‌ای انتظار می‌رود در آلمان تشویق به خرید در جمعه سیاه و دوشنبه سایبری (۲۷ نوامبر) حدود ۱.۷ میلیارد یورو به درآمدهای خرده‌فروشان اضافه کند. که این برابر با نرخ سال گذشته است.

طبق یک مطالعه انجام‌شده با کانتارتی‌ان‌اس بر روی شرکت تجارت الکترونیک ای‌بی، انتظار می‌رود حدود ۸ میلیون مصرف‌کننده فرانسوی در محدوده بین جمعه تا دوشنبه دست به خرید بزنند که باعث افزایش ۹۴۵ میلیون یورویی درآمد خرده‌فروشان خواهد شد.

تشویق به خرید در این‌روزها در ایتالیا هم رو به افزایش است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مهم تا ۵۰ درصد تخفیف را تبلیغ می‌کند. فروشگاه بزرگ لارینا سنته در جمعه سیاه تا پاسی از شب به کار خود ادامه ‌داد.

اما در بین اسپانیایی‌ها جمعه سیاه با طرفداران زیادی همراه نشد. طبق نظرسنجی انجام‌شده توسط متروسکوپیا برای روزنامه ال‌پایس تنها ۲۲ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در جمعه سیاه خرید کرده بودند.

شرایط در یونان از این هم آرام‌تر بود. اقتصاد این کشور در بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ تا بیش از یک‌چهارم، آب رفته است. جورج کریستوپولوس یک خریدار ۳۲ ساله در آتن می‌گوید مردم پولی برای خرج کردن ندارند.

وبگردی

روی خط خبر

  • سفر بارزانی به تهران؛ بیم و امید کردها
  • روایت زیباکلام از بازی خطرناک علیه روحانی
  • اروپا چگونه برجام را حفظ می‌کند؟
  • ناجا از شهرداری تهران شکایت کرد: قرارداد میلیاردی با شهرداری سابق در زمان انتخابات غیرواقعی است
  • عماد افروغ: زنگ خطر جابجایی خادم و مخدوم در ایران به صدا در آمده!/ اعتماد میان قدرت سیاسی و مدنی، ضامن سلامت سیاسی کشور است
  • عراقچی: ایده برخی از اروپایی‌ها دادن امتیاز غیربرجامی به ترامپ برای نگه داشتن او در برجام است
  • ردیف بودجه موسسه آیت‌الله مصباح حذف نشده / ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی حذف شد که امیدوارم در صحن علنی بازگردد
  • کنسرت گروه محبوب “ماکان بند” در محلی متفاوت
  • چرا عربستان، ترکیه را خطرناکتر از ایران می‌داند؟
  • شلیک موشک بالستیک انصارالله به پادگان وابسته به مزدوران هادی در تعز
  • آقای بازیگر از فصل ۴ “شهرزاد” گفت
  • برنامه ریزی جدی برای نابرابری‌ها در روستاها و شهرهای کوچک
  • تیلاپیا مضر نیست/ به خاطر قزل‌آلا ممنوع کردیم
  • اجازه نمی‌دهیم برخی جریان‌ها هزینه آشوب را کم کنند
  • رئیس جمهور به چالش «رشیدپور» جواب می‌دهد؟
  • علی مطهری: انتشار فیلمی از جلسه خبرگان رهبری مسئله مهمی نبود/ اینکه مردم از مباحثات مجلس خبرگان آگاه شوند امر مثبتی است
  • رمزگشایی از شرط و شروط ترامپ برای «برنامه موشکی ایران» /کارشناس مسائل نظامی: موشک های ایران دفاعی است نه تهاجمی
  • هر ایرانی باید تنها یک دفترچه بیمه داشته باشد
  • وقتی مادری ار روی فقر مجبور می شود فرزند خود را به دیگری واگذار کند!
  • خداحافظی «لیسانسه‌ها» از تلویزیون
  • تأکید معاون شهردار تهران بر توسعه دوچرخه سواری در پایتخت
  • توضیحات پلیس درباره خبر آتش سوزی در شهرداری
  • ۱۵ سال طراحی نیسان در اروپا
  • کارمندان و کارگران کمپانی مرسدس بنز در سال۱۸۹۷
  • همان «پنج نفری» که توانایی بر هم زدن بازار ارز را دارند، رئیس بانک مرکزی کنید!
  • صادرات زعفران ۳۳ درصد بیشتر شد
  • دلیل ممنوعیت واردات تیلاپیا حمایت از تولید داخل اعلام شد
  • حذف کاغذ از فرایند مالیاتی
  • واکنش ایران به ادعاهای عادل الجبیر
  • برنامه ترکیه برای کاهش وابستگی به واردات