جزئیاتی از تماس تلفنی اردوغان با ملک سلمان /سوریه؛ محور اصلی گفتگو

    کد خبر :157571

رئیس‌جمهوری ترکیه طی تماسی تلفنی با پادشاه عربستان سعودی، وی را در جریان آخرین تحولات مربوط به بحران سوریه و همچنین نشست سه‌جانبه در سوچی روسیه قرار داده است.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز گذشته طی تماس تلفنی با «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، با وی درباره پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای از جمله آخرین تحولات در بحران سوریه گفت‌وگو کرد.

منابعی در ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کردند، اردوغان ملک سلمان را در جریان روند تلاش‌ها برای حل بحران سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه در قزاقستان و نیز اجلاس سه‌گانه سوچی در روسیه قرار داد.

طبق اعلام این منابع، طرفین همچنین دربحران اوضاع منطقه‌ و روابط دوجانبه میان دو کشور رایزنی کردند.

«ولادیمیر پوتین»، «حسن روحانی» و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه در نشست سه‌گانه‌ای، که چهارشنبه گذشته در سوچی برگزار شد، توافق کردند که به «همکاری فعالانه» برای برقراری صلح و ثبات در سوریه کمک کنند.

به گزارش نامه نیوز،در بیانیه پایانی نشست سوچی آمده است: «روسای سه کشور مذکور تعهد خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه را مورد تاکید مجدد قرار دادند و تصریح کردند، تحت هیچ شرایطی ایجاد نواحی کاهش تنش فوق‌الذکر و هر گونه ابتکار سیاسی برای حل بحران سوریه نباید حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را تضعیف کند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید