پیشنهاد یک اصولگرا؛ اجازه دهید احمدی نژاد و یارانش همه افشاگری هایشان را بکنند

    کد خبر :157496

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا به مسئولا ن توصیه می کند که اجازه دهند احمدی نژادی ها همه افشاگری های خود را انجام دهند تا پرونده ها در مسیر قانونی قابل رسیدگی باشد. او همچنین به رسانه ها توصیه می کند که طیف نزدیک به احمدی نژاد را بایکوت کرده و بلندگوی آن ها نشوند.
اسفندیار رحیم مشایی که در جمع بست نشینان نبود، امروز قبل از حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه برگ تازه ای رو کرده است. او مدعی است که یک نوار افشاگرانه آماده کرده تا اگر بازداشت شد و کسی از او خبر نداشت، آن را منتشر کنند. این اقدام مشایی نشان می دهد که طیف نزدیک به احمدی نژاد اصرار دارند با روش های خود بازی را ادامه دهند و به هیچ وجه حاضر نیستند که تا طی شدن پروسه رسیدگی به پرونده هایشان و صدور حکم صبر کنند.

آن ها همزمان با سومین دادگاه بقایی دست به بست نشینی زده و خواسته هایی را مطرح کردند که مورد توجه نهادهای مسئول قرار نگرفت. با این حال چون متوجه شده بودند که با ادامه بست نشینی راه به جایی نخواهند برد و توجه ها را نیز به قدر کافی جمع کرده اند از حرم عبدالعظیم برگشته و بازی دیگری را شروع کردند. این بار مشایی خبر ساز شده است. او نیز مانند بقایی تهدید می کند. تهدیدات خود را مقابل شعبه دادگاه و زنبیل به دست بیان نکرده اما پشت میکروفن نشسته و چشم در چشم دوربین و حاضران می گوید که نواری آماده کرده ام. به اعتقاد فعالان سیاسی این تهدید کردن ها اصلا صورت خوشی ندارد و موجب می شود که رسیدگی به پرونده ها از مسیر خود خارج شود.

آنچنان که حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا تاکید می کند باید اجازه داد هر چه می خواهند بگویند تا تصور نشود که مسئولان بابت افشا شدن مسائلی نگران هستند.

مشروح گفتگوی نامه نیوز با عضو جبهه ایستادگی را در ادامه بخوانید؛

*مشایی قبل از حضور در دادسرای رسانه با انتشار ویدئویی تهدید کرد که یک نوار افشاگرانه آماده انتشار دارد. نظرتان در مورد استفاده از روش تهدید توسط متهمان پرونده های قضایی چیست؟

روش های غیر متعارف و در برخی موارد مجرمانه باعث می شود که رسیدگی به پرونده های قضایی از مسیر خود خارج شود. این نوع تهدیدات علیه مسئولان ، قاضی یا قوه قضاییه و مسئولین انتظامی کشور خودش جرم است. به آقایان توصیه می کنیم که از کانال های قانونی و با روش های قانونی به دنبال احقاق حقوق خود باشند.

*پیامد این تهدیدات در فضای سیاسی کشور چیست؟

با این تهدیدات به جامعه القا می شود که مسئولین پرونده ها یا نوارهایی نزد این افراد دارند که از افشا شدن آن نگران هستند. نباید اجازه دهیم که با ادامه این روش ها چنین تصوری ایجاد شود.

*بهترین روش برای برخورد با تهدیدات آن ها چیست؟

به نظر من بهترین روش همان روشی است که علی لاریجانی رئیس مجلس در مقابل احمدی نژاد داشت. او گفت نهضت بگم بگم جواب نمی دهد و هر چه میخوای بگو. حتی وقتی خواست در مجلس فیلم پخش کند نیز اجازه داد. باید به این ها گفت هر چه می خواهید افشا کنید را بگویید.

*افشاگریی هایی که مدعی هستند خواهند کرد، پیامد منفی ندارد؟

به هرحال هیچ کس مصونیت کامل ندارد. حتی نمایندگان مجلس نیز در چارچوب وظایف نمایندگی خود مصونیت دارند لذا بهتر است که افشاگری هایشان را انجام دهند و هر کسی اگر خطایی کرده مجازات شود. این افراد نیز اکنون هیچ مسئولیتی ندارد و باید طبق قانون به تخلفات آنان رسیدگی شود.

*به نظر شما هدفشان از این نوع رفتارها چیست؟

بازی با افکار عمومی.

*ولی خودشان نیز می دانند که امکان بازگشت به قدرت را ندارند. با بازی دادن افکار عمومی دنبال چه هستند؟

می خواهند با غبارآلود کردن فضای سیاسی کشور افکار عمومی را به نفع خود مدیریت کنند لذا رسانه ها باید در برخورد با آن ها به نحوی رفتار کنند که آن ها به هدفشان نرسند. بهتر است نوعی بایکوت خبری شوند تا نتوانند از افکار عمومی سوء استفاده کنند.

*بایکوت خبری آن ها مشکل را حل می کند؟

مشکل را حل نمی کند اما کمک می کند که فضا آرام شود و مسئولین با آرامش بیشتری به وظایف خود عمل کنند. به هرحال روش های قانونی وجود دارد و پرونده های آنان نیز باید در همان چارچوب بررسی شود. متاسفانه شاهدیم که برخی رسانه ها به بلندگوی این طیف تبدیل می شوند و این اصلا اتفاق خوبی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید