چین یک باند قاچاق 3 میلیارد دلاری به خارج را شناسایی کرد

    کد خبر :157429

خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد: این کشور یک باند را شناسایی و در هم شکسته است که 3 میلیارد دلار به خارج از کشور انتقال داده اند.

به گزارش بازتاب از شینهوا ،  دولت در تلاش است با تدابیر سرسختانه از بیرون رفتن و قاچاق ارز از کشور جلوگیری کند و شمار زیادی از مقام ها و مسئولان فاسد را در این راستا شناسایی و مجازات کرده است.
این گزارش ادامه می دهد هفت نفر بازداشت شده اند که از 148 حساب بانکی در 20 استان چین برای انتقال و قاچاق ارز به خارج بهره می گرفته اند.
شینهوا خاطر نشان کرده است این افراد از طریق نقل و انتقالات مذکور و با استفاده از ارز دلاری هنگ کنگ و یوان چین معاملات کلانی انجام داده و سود زیادی کسب کرده اند.
خبرگزاری چین می نویسد تدابیری اندیشیده شده است که قاچاق ارز از دومین اقتصاد جهان به کشورهای دیگر محدود شود و در این راستا ماموران به دنبال کسانی هستند که دست به اقداماتی از این قبیل و پولشویی می زنند.
از سال 2013 میلادی که ‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین به قدرت رسید، مبارزه با فساد برای پاکسازی حزب و دولت در دستور کار قرار گرفته است.
او در یکی از نشست ها با حضور مسئولان ارشد کشور گفت که فساد باید ریشه کن شود زیرا یک خطر بسیار بزرگ برای حزب حاکم و سراسر کشور محسوب می شود.
در چهار سال گذشته که وی قدرت را در اختیارداشته، دستکم یک میلیون و 300 هزار نفر از مقام های مرتکب فساد مالی دستگیر و مجازات شده اند و صدها مسئول فراری به کشور مسترد شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید