تمام خسارت وارد به ناشران کودک در نمایشگاه جبران می‌شود

    کد خبر :15735

مدیر سالن کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران ضمن برشمردن نقاط مثبت و منفی این دوره از نمایشگاه تأکید کرد: حتی خسارت کتاب‌هایی که بر اثر باران، طبله کرده‌اند هم باید پرداخت شود.

نادر قدیانی  با اشاره به این که در سی امین نمایشگاه کتاب تهران، ۲۹۰ غرفه در اختیار ناشران کودک و نوجوان گذاشته شده گفت: در نمایشگاه امسال ۲۹۰ غرفه‌ مستقل برپا شده که اگر نمایندگی‌هایی که برخی ناشران دریافت کرده‌اند را هم به این تعداد بیفزاییم، میران غرفه‌ها به ۳۴۰ می‌رسد. چرا که شرط اولیه ما این بود که تعداد آثار منتشر شده توسط ناشران کودک و نوجوان، از سال ۹۱ تا ۹۵، ۴۰ اثر باشد اما این عدد را به ۳۰ عنوان رساندیم تا افراد بیشتری در نمایشگاه شرکت کنند.

رییس هیئت مدیره‌ انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در ادامه بیان کرد: امسال حدود ۱۰۰ غرفه‌ کودک به ناشران کم‌کتاب اختصاص دادیم و بنابراین نمایشگاه سال جاری در مقایسه با نمایشگاه بیست و نهم از ۱۰۰ غرفه‌ی بیشتر برخوردار است. همچنین ۶۰ ناشر به دلیل تعداد کم کتاب‌هایشان شرایط دریافت غرفه‌ مستقل را نداشتند که برای آنان یک غرفه‌ جمعی به وسعت ۱۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

قدیانی در پاسخ به این که بر اثر بارندگی، کتاب‌های برخی ناشران کودک و نوجوان آسیب دید و طبله کرد؛ این در حالی است که برگزارکنندگان نمایشگاه گفته‌اند ما ضرر و زیان حاصل از طبله کردن را جبران نمی‌کنیم گفت: به خاطر بارش باران در نخستین جمعه از نمایشگاه کتاب تهران، ۵۰ ناشر کودک و نوجوان خسارت دیدند و میزان خسارت وارده، هنوز مشخص نشده اما آنچه مسلم است این که خسارت کتاب‌هایی که بر اثر باران، طبله کرده‌اند هم باید پرداخت شود.

مدیر سالن کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران به خوبی‌ها و بدی‌های شهر آفتاب اشاره و بیان کرد: شهر آفتاب با همه مشکلاتش، به نسبت مصلا از وسعت بیشتر و فضای بازتری برخوردار است. امیدوارم مشکلاتی هم که هست برطرف شود. برای مثال یکی از این مشکلات، جاگرفتن ناشران کودک و نوجوان، درون چادر است که موجب می‌شود آب به داخل نفوز کند و به کتاب‌ها آسیب برساند.

قدیانی در پاسخ به این که برخی ناشران به گفته خود، با داشتن بیش از ۵۰ عنوان کتاب در یک فضای چهار متری هستند؛ پس ملاک و معیار برای متراژ غرفه‌ها کدام است گفت: محال است چنین چیزی؛ ناشران برای داشتن یک غرفه ۴ متری باید، در فاصله سال های ۹۱ تا ۹۵، ۴۰ عنوان کتاب داشته باشند؛ علاوه‌بر آن ضروری بود تا ۱۲ اسفند در سایت خانه کتاب ثبت‌نام کنند. هر کتابی که پس از این تاریخ ثبت شده جزو کتاب‌های منتشر شده در سال ۹۵ به حساب نیامده است. ضمن این که ما طبق روال سال‌های پیش رفتار نکردیم و این تعداد را به ۳۰ عنوان رساندیم تا ناشران بیشتری در نمایشگاه شرکت کنند.

او همچنین گفت: ما امسال برای اولین بار نرم‌افزاری طراحی کرده و بر اساس آن به ناشران مختلف امتیاز داده‌ایم. در این نرم افزار تعداد صفحات کتاب و تالیف و ترجمه بودن آن لحاظ شده و برای مثال، امتیازی که به تالیف داده‌ایم دو برابر ترجمه بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید