یونان: برلین نظرات خود در اتحادیه اروپا را به دیگران تحمیل می کند

    کد خبر :157349

نخست وزیر یونان انتقاد شدیدی به تبدیل شدن اتحادیه اروپا به تشکلی وارد کرد که در آن کشورهای قدرتمندی مانند آلمان نظرات خود را به دیگران تحمیل می کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از نشریه “دی سایت”، “آلکسیس تسیپراس”، نخست وزیر یونان در سخنانی این انتقاد را به دولت آلمان وارد کرد که نظرات خود را به اعضای اتحادیه اروپا تحمیل می کند.

وی تاکید کرد که پایان برنامه ریزی شده برنامه های کمکی اروپا به یونان و کاهش بدهی ها را انتظار دارد.

تسیپراس در گفت و گو با روزنامه دی ولت آلمان و لفیگارو تاکید کرد که دولت وی و شرکای اروپایی به سختی در این راستا کار می کنند که ماجرای کمک های مالی به یونان در سال 2018 پایان یابد. برای اولین بار وی بر این عقیده است که این امیدواری چیزی بیش از یک رویا است.

تسیپراس همچنین تاکید کرد که یونان برای غلبه بر بحران بدهی های خود هزینه بالایی را پرداخت کرده و امروز هم دوباره شایسته عمل است.

نخست وزیر یونان در بخش دیگری از سخنانش این انتقاد را وارد کرد که البته سرمایه گذاران چینی فرصت های جدیدی را در کشورش شناسایی کرده اند و البته نه به اندازه اروپایی ها. اگر اروپاییان این را درک نکنند که یونان یک فرصت برای آن ها است دیگران آن را کشف می کنند. اروپا باید این خلاهای ایجاد شده را پر کند.

نخست وزیر یونان همچنین به سیاست ضد بحران اروپا در قبال کشورش انتقاد وارد کرده و گفت: در سال های اخیر اولویت اروپا این بود که یونانی ها را با سیاست های ریاضتی تنبیه کند. مسئله سرمایه گذاری مطرح نبود. با این حال سرمایه گذاری خارجی در یونان در سال 2016 به میزان 160 درصد و در نیمه اول سال 2017 به 170 درصد افزایش یافت. مهم ترین مسئله این است که شمار بالای بیکاران را کاهش دهیم. اقتصاد یونان در سال جاری حدود 2 درصد افزایش داشته و پیش بینی ها برای سال 2018 ،2.5 درصد بیشتر است.

نخست وزیر یونان از پیشنهادات اصلاحی رئیس جمهور فرانسه حمایت کرده وگفت: اروپا باید جذاب تر و همچنین شفاف تر شود. اروپا نباید به یک انجمن بحث برای تکنوکرات ها و سیاستمداران تبدیل باشد و در نهایت قدرتمندان نظر خود را بر بقیه تحمیل کنند. وی بر لزوم حفظ استقلال کشورها در عین همکاری اعضاء تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید