مهدي زاده و بهمنيار در فينال مبارزه مي كنند/ 3 كاراته كا براي مدال برنز به ميدان خواهند رفت

  • ورزشی
  • شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۸:۱۶
    کد خبر :157297

در نخستين روز از آخرين مرحله ليگ جهاني كاراته وان كه در اوكيناواي ژاپن در جريان است، 2 نماينده ايران به فينال راه يافتند و 3 كاراته كا هم براي كسب مدال برنز به روي تاتامي مي روند.

به گزارش بازتاب و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، آخرین مرحله لیگ جهانی کاراته وان ژاپن با حضور 783 کاراته کا از 67 کشور از امروز در شهر اوکیناوا آغاز شده است که در نخستین روز این پیکارها امیر مهدی زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم و سارا بهمنیار در وزن منهای 50 کیلوگرم با شکست دادن تمامی حریفان به دیدار پایانی راه یافتند.

نسرین دوستی در وزن منهای 50 کیلوگرم، آویشن باقری و طراوت خاکسار در وزن منهای 55 کیلوگرم برای کسب مدال برنز به میدان خواهند رفت.
مبارزات فینال و رپه شارژ فردا برگزار می شود.
در مبارزات امروز و در وزن 50-کیلوگرم، سارا بهمنیار ابتدا 2 بر صفر سایو آزومی از ژاپن نایب قهرمان رقابتهای قهرمانی امیدهای جهان در سال 2017 را شکست داد. در دومین دیدار 5 بر یک مولدیر ژانبیربای از قزاقستان را مغلوب کرد.
بهمنیار 5 ماه پیش با این حریف قزاقستانی در فینال مسابقات قهرمانی آسیا مبارزه کرده و مغلوب شده بود.در دور سوم بهمنیار با روکیو سانچز اسپانیایی دارنده عنوان سومی جهان در سال 2014 مبارزه کرد و یک بر صفر به پیروزی رسید. در ادامه 3 بر صفر النا اسپتانوآ از روسیه نایب قهرمانی اروپا را برد و راهی فینال شد.

در همین وزن نسرین دوستی در اولین مبارزه 8 بر صفر آدرینا کرونکوا ازجمهوری چک را شکست داد سپس موفق شد 4 بر یک جما مرالس از اسپانیا را از پیش رو بردارد. او در سومین مبارزه 5 بر صفر مغلوب شوآنگ گوی ازچین تایپه شد. با برتری نماینده چین تایپه مقابل کاراته کا کشور میزبان و راهیابی به فینال ، نسرین دوستی در جدول شانس مجدد مبارزه خواهد کرد.

در وزن 60-کیلوگرم: امیرمهدی زاده 5 بر صفر کوجیرو کاموگاوا نماینده کشور میزبان را برد و در ادامه موفق شد یک بر صفر قیصر آلپیسبای از قزاقستان را شکست دهد.
امیرمهدی زاده در دور سوم 2 بر صفر ساموئل مارچزه ایتالیایی را برد و گام به دور بعد گذاشت. او در چهارمین دیدار یک بر صفر یوگو کوزاکی از ژاپن را مغلوب کرد و با برتری مقابل شوهی تویاما ژاپنی فینالیست شد.

در وزن 55-کیلوگرم، طروات خاکسار ابتدا 8 بر صفر کارلا بورکیت ازانگلستان را مغلوب کرد، در مبارزه دوم برابر مختار آروژان از قزاقستان پس از تساوی یک بر یک با قانون سنشو برنده شد.
در بازی سوم 3 بر 2 نائو کوبایاشی نماینده کشور میزبان را شکست داد. در ادامه 8 بر صفر ویکتوریا سمانیکوا از اسلواکی را برد. دور پنجم پس از تساوی صفر بر صفر مقابل آنجلیکا ترولیکا از اوکراین در هانتی با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد تا برای کسب مدال برنز در جدول شانس مجدد مبارزه کند.
کاراته کا اوکراینی نفر اول رنکینگ جهان است و در کارنامه اش 4 طلا ، 2 نقره و 4 برنز کاراته وان دیده می شود.

آویشن باقری دیگر نماینده این وزن در مبارزه اول 4 بر صفر جنا براون از آمریکا را برد. سپس موفق شد 5 بر صفر خمسی تی پاوان از تایلند را از پیش رو بردارد. او در ادامه پس از تساوی صفر بر صفر مقابل شیوری ناکامورای ژاپنی با رای داوران در هانتی بازنده شد و با راهیابی نماینده ژاپن به فینال ، آویشن باقری نیز می تواند بخت خود را در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز بیازماید.باقری در جدول شانس مجدد به مصاف ون یون از چین تایپه نفر سوم جهان در سال 2016 خواهد رفت.

در همین وزن زهره برزگر در اولین دیدار به مصاف سابینا زاخارو از قزاقستان رفت و 3 بر یک نتیجه را واگذار کرد و با شکست نماینده قزاقستانی در مرحله دوم، زهره برزگر نیز از رسیدن به جدول شانس مجدد باز ماند.

در کاتای انفرادی ، ابوالفضل شهرجردی ابتدا ریسوکه ساساکی از ژاپن را ۴ بر یک برد و در دومین مبارزه برابر ریوجو موتو دیگر نماینده کشور میزبان ۴ بر یک نتیجه را واگذار کرد.
با شکست موتو برابر کاتاروی کشور ترکیه, شهرجردی از رسیدن به جدول شانس مجدد باز ماند.

در وزن 61-کیلوگرم، دلارام دوستی ابتدا 2 بر صفر آرم سوکیاف از تایلند را مغلوب کرد. در ادامه 4 بر یک مقابل آلیشا بوچینگر ازاتریش قهرمانی جهان در سال 2016 و دارنده 2 طلا و 2 نقره قهرمانی اروپا شکست خورد. با باخت آلیشا بوچینگر اتریشی مقابل حریف صربستانی، دلارام دوستی از دور رقابتها کنار رفت.

در همین وزن رزیتا علیپور 2 بر صفر مقابل آنه ماریه واریچ از آلمان شکست خورد و با شکست نماینده آلمانی برابر کاراته کایی از بلژیک در مرحله دوم، رزیتا علیپور نیز از رسیدن به جدول شانس مجدد باز ماند.

در وزن 67 – کیلوگرم، هامون درفشی پور 2 بر یک توماس گابریل از جمهوری چک را مغلوب کرد. سپس 3 بر 2 میرزا بک تبیوف از روسیه را شکست داد. در سومین مبارزه مقابل هیروکی ناکانو نماینده کشور میزبان پس از تساوی یک بر یک با استفاده از قانون سنشو برنده مبارزه شد.

درفشی پور در مبارزه چهارم 5 بر یک مغلوب سوچیرو ناکانو دیگر نماینده کشور میزبان شد. کاراته کا ژاپنی مدال طلای امیدهای جهان در سال 2017 را در کارنامه اش دارد.با شکست سوچیرو ناکانو ژاپنی مقابل کاراته کا عربستانی در نیمه نهایی، درفشی پور از گردونه رقابتها کنار رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید