جدیدترین اخبار
۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۲ اقتصادی کد خبر :157248
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی:

بانک‌های اروپایی باید راهکار بلند مدت در روابط بانکی اتحادیه اروپا و ایران ارائه کنند

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی در همایش ناوگان ملی در اقتصاد ایران و تجارت بین‌الملل گفت: پس از برجام بانک‌های اروپایی باید راه کار علمی و بلند مدت را در روابط بانکی میان اتحادیه اروپا و ایران ارائه داده و اجرا می‌کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از مانا در سمینار یک روزه « فرصت‌های دریانوردی ایران و نروژ » که با سخنان وگور استرومن قائم مقام وزیر امور خارجه نروژ افتتاح شد، محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سیروس کیان ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، رئیس انجمن مالکان کشتی نروژ، لارش نوردروم سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از مدیران شرکتهای نروژی فعال در عرصه کشتیرانی و دریانوردی به بیان فرصت‌های همکاری دو کشور در بخش دریانوردی و کشتیرانی پرداختند.

در این سمینار استورلا هنریکسن رئیس انجمن مالکان کشتی نروژ با تشریح ظرفیت‌ها و ویژگیهای صنعت دریانوردی نروژ، بهره‌گیری از فناوری و تجهیزات مدرن، تخصص و تجربه نروژ در آبهای عمیق را زمینه ساز همکاری در زمینه دریانوردی و کشتیرانی ذکر کرده و اظهار داشت: فرصت مناسبی برای توسعه روابط تجاری در کنار سایر حوزه ها از جمله نفت و گاز و آبزی پروری فراهم آمده است.

همچنین محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تشریح جایگاه استراتژیک ایران در منطقه و مسیر جاده ابریشم ، وجود ذخایر نفت و گاز، معادن وسیع، نیروی کار حرفه ای و آموزش دیده و نیز بخش صنعت و زیرساخت‌های مناسب و بازار بزرگ داخلی و منطقه ای را فرصت مناسبی برای کشورهای اروپایی و از جمله نروژ در رابطه با توسعه همکاری در حوزه کشتیرانی و دریایی ذکر کرد.

وی افزود: امروزه پس از برجام بانک‌های اروپایی باید راه کارهای عملی و بلند مدتی را در روابط بانکی میان اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران ارائه داده و به مرحله اجرا در آورند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: توسعه روابط تجاری مالی و افزایش خدمات فنی ومهندسی نیازمند یک ارتباط راهبردی و بدون محدودیت فی مابین بانک‌های اروپایی و ایرانی است که می‌تواند سطح این روابط را به شکل فوق العاده ای ارتقا دهد.
به گفته وی بسیاری از مشکلات تکنیکی بانکی با مذاکرات فشرده و حرفه ای بانک‌های طرفین قابل حل خواهد بود.
سعیدی همچنین جایگاه واهمیت ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی در پیشرفت اقتصاد ملی کشورمان را در ابعاد مختلف تجارت بین الملل تشریح کرد.
احیای خطوط و سرویسهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به مهم‌ترین بنادر دنیا از جمله نکاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

در ادامه این سمینار سیروس کیان ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران نیز سابقه طولانی همکاری ایران و نروژ در زمینه کشتیرانی را برشمرده و روابط خوب سیاسی دو کشور و برجام را فرصتی مناسبی برای توسعه مناسبات در این بخش دریانوردی ذکر کرد.کیان ارثی در ادامه طرح های شرکت ملی نفتکش برای همکاری در زمینه ال ان جی، رتبه بندی دریانوردی و خدمات فنی را مورد اشاره قرار داد.

همچنین سفیر نروژ در تهران و سایر سخنرانان سمینار فرصت های دریانوردی ایران و نروژ به موضوعاتی نظیر تسهیل در ارائه تسهیلات مالی و سرمایه گذاری، رفع چالش های مرتبط با بانک و ضمانت های مالی ، بهره گیری از فناوری های جدید در عرصه سوخت کشتی ها ، ناوبری مدرن و هوشمند شناورهای دریایی، ارائه خدمات دریایی و بندری، آموزش و ارتقاء بهره وری پرداختند.
در بخش دوم این سمینار نمایندگان شرکتهای نروژی و ایرانی به صورت دوجانبه پیرامون زمینه های فنی و تخصصی همکاری بین طرفین گفتگو و تبادل نظر کردند.
سمینار «فرصت های دریانوردی ایران و نروژ» با استقبال شرکت های نروژی روبرو شده و بیش از یکصد نفر از مدیران شرکتها و فعالان عرصه کشتیرانی و دریانوردی در این سمینار یک روزه شرکت داشتند.
در حاشیه اجلاس نشستهای تخصصی بین مدیران شرکتهای کشتیرانی ایران و شرکتهای نروژی و اروپایی برگزار شد.

وبگردی

روی خط خبر

  • برنامه بانک مرکزی برای ارائه مدل‌ جدید پرداخت با تلفن همراه
  • تسویه ۴۲ میلیون دلار بدهی نفتی سریلانکا به ایران
  • نیویورک تایمز: سفیر آمریکا از ۲۰۱۹ در قدس مستقر می‌شود
  • شاهزاده قطری تحت بازداشت امارات: نزدیک بود خودکشی کنم!
  • بودجه ۹۷ شهرداری اول بهمن تقدیم شورای شهر می‌شود
  • ارائه طرح جدیدی در کنگره آمریکا برای سخت‌تر کردن مفاد برجام
  • روایتی جدید از ردپای احمدی‌نژادی‌ها در اغتشاشات اخیر
  • کاهش ۹۰ درصدی شماره‌گذاری موتورسیکلت در کشور
  • سند پلاسکو می‌تواند مبنای حمایت از بازماندگان حادثه سانچی باشد
  • بخشنامه جدیدآخوندی قانونی است؟/نظام مهندسی:وزیرچنین اختیاری ندارد
  • رهبر انقلاب مشکلات را پذیرفتند؛ شما نمی‌خواهید به ضعف عملکرد خود اشاره کنید؟!‌
  • افشای گوشه دیگری از فساد امرای سعودی
  • جدال لفظی ترامپ با رئیس دفتر کاخ سفید بر سر دیوار مرزی با مکزیک
  • اسپانیا، آلمان و ایتالیا؛ مثلث سرمایه‌گذاران پسابرجام
  • شما را به اعدام محکوم می‌کنم!
  • پاسخ تلویحی علم‌الهدی به روحانی
  • مهاجرت از تهران، زنگ خطری برای مدیران
  • گلوله باران شدید عفرین از سوی نیروهای ترکیه
  • جابری انصاری به روسیه رفت/ رایزنی درباره کنگره گفتگوی ملی سوریه
  • کاهش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بودجه صدا و سیما در لایحه پیشنهادی دولت
  • کاهش خرید نفت هند از ایران سیاسی نیست/فقدان دیپلماسی درصادرات گاز
  • ربات ها به محل غرق شدن سانچی رسیده اند/ آتش کشتی را مچاله کرد
  • معادلات چندمجهولی آلودگی هوا/این گره‌های کور دندان می‌خواهد
  • روایت بازیگر زن معروف از بایکوت و آزار دیدن پس از یک بازی سیاسی
  • تخریب مسجد چند صدساله در مشهد برای رفع مزاحمت از یک مال!
  • “ام.اس” ناتوان کننده نیست/با “شاد زیستن” آن را کنترل کنید
  • باران کوثری، فوتبالیست شد /عکس
  • مهاجرت از تهران، زنگ خطری برای مدیران
  • اگر پیامبر بود خودش می‌رفت ببینید چرا کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند
  • اسراییل پس از گذشت ۶ ماه رسما از اردن عذرخواهی کرد