۲ خطر داعش در آینده/ حضور تکفیری‌ها در افغانستان و آسیای میانه

    کد خبر :157228

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس، با اشاره به دو خطر آینده از سوی اعضای داعش گفت: خبرهایی از حضور داعش در افغانستان و آسیای میانه و خطر گسترش نفوذ آنها در این مناطق به گوش می رسد.

مرتضی صفاری نطنزی با اشاره به پایان سلطه داعش و حکومت خودخوانده این گروهک تروریستی در عراق و سوریه، اظهار داشت: با وجود آنکه حکومت داعش در عراق و سوریه فروپاشید، اما تفکری که داعش بر اساس آن شکل گرفت و جریان پشتیبانی که آن را تاسیس کرد، همچنان باقی است.

وی با اشاره به دو خطر موجود از ناحیه تروریست های تکفیری داعش و ضرورت احتیاط در قبال آن، گفت: اولین خطر این است که بخشی از اتباع داعش به طور پراکنده در نقاطی از عراق و سوریه حضور دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ممکن است این نفرات پراکنده توسط کشورهای موسس داعش از قبیل آمریکا و عربستان سعودی و نیز رژیم صهیونیستی مجددا مورد سوءاستفاده قرار بگیرند و حرکات ایذایی در منطقه انجام دهند.

صفاری به دومین خطر موجود از طرف این گروهک اشاره کرد و افزود: تعدادی از اعضای داعش در پی شکست این گروهک، از منطقه خارج شده اند و به کشورهای خودشان بازگشته اند؛ ممکن است برای جبران این شکست و ابراز وجود، حرکاتی مانند حادثه تروریستی مسجد العریش مصر را در دیگر کشورها از جمله کشورهای غربی رقم بزنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در مقابل این جرثومه فساد احتیاط کرد، گفت: کنترل آنها در حال حاضر نسبت به گذشته سخت تر است، چرا که ممکن است آنها به صورت پراکنده در بین مردم حرکاتی را انجام دهند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی درباره نحوه ارتباط تروریست های تکفیری داعش با رژیم صهیونیستی در آینده اظهار داشت: ارتباطات پشت پرده عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی علنی شده و در آینده نیز ارتباطات تروریست ها با رژیم صهیونیستی ممکن است علنی تر شود و در قالب عملیات های تروریستی ایفای نقش کنند.

به گزارش مهر صفاری در همین رابطه با تاکید بر فعال تر شدن دستگاه دیپلماسی کشورمان برای تبیین خطرات آینده گروه هایی از قبیل داعش برای منطقه و جهان، گفت: خبرهایی از حضور اعضای داعش در افغانستان و آسیای میانه و خطر نفوذ آنها در این مناطق به گوش می رسد که ضروری است، دستگاه دیپلماسی ما در روابط دیپلماتیک خود با کشورهای منطقه، این خطر را به طور صریح گوشزد کند و خواستار برخورد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید