امروز برای نیاز ۳۰ سال آینده ایرانی‌ها فکری شود

    کد خبر :157227

دبیر علمی همایش گفتاردرمانی ایران گفت: با توجه به روند سالمندی در کشور و افزایش جمعیت سالمندان، باید از هم اکنون شرایط و زیرساخت‌های کشور را برای سالمندان فراهم کنیم.

به گزارش  تسنیم، هوشنگ دادگر در جمع خبرنگاران درباره برگزاری شانزدهمین همایش گفتار درمانی ایران که 20 و 21 اردیبهشت 97 برگزار می‌شود، اظهار داشت: انجمن علمی گفتاردرمانی ایران همه ساله همایش گفتاردرمانی را با هدف ارتقای سطح علمی و بالینی و ارایه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی برای گفتار درمانگران سراسر کشور برگزار می‌کند.

وی اظهار داشت: این همایش دارای امتیاز بازآموزی است و غیر از متخصصان گفتاردرمانی، سایر رشته‌های توانبخشی و پزشکی نیز با حضور در این همایش می‌توانند از امتیاز این همایش بهره ببرند.

دادگر در ادامه افزود: موضوعات شانزدهمین همایش گفتاردرمانی شامل: روش‌های درمان مبتنی بر شواهد در توانبخشی اختلالات گفتار و زبان و بلع، رویکردهای توانبخشی شناختی و عصبی در اختلالات گفتار و زبان، بومی سازی، طراحی ابزارها و آزمون‌ها در گفتاردرمانی، اختلالات ارتباطی سالمندان، پزشکی قانونی و گفتاردرمانی، روش‌های ارتباطی جایگزین و افزوده در گفتاردرمانی و اخلاق حرفه‌ای و صلاحیت بالینی است.

دبیر علمی همایش گفتار درمانی تصریح کرد: تا 30 سال آینده حدود 60 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد. با توجه به روند سالمندی در کشور و افزایش جمعیت سالمندان، به‌صورت ویژه در همایش گفتاردرمانی این موضوع را بررسی و راهکارها و تدابیر لازم را بررسی خواهیم کرد. باید از هم اکنون شرایط و زیرساخت‌های کشور را برای سالمندان فراهم کنیم.

دادگر تصریح کرد: توانبخشی و گفتاردرمانی یکی از نیازهای سالمندان محسوب می‌شود. باید شرایط و آمادگی لازم برای مقابله با پدیده سالمندی جمعیت مهیا شود.

دبیر علمی همایش گفتاردرمانی خاطرنشان کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر سایت شانزدهمین همایش گفتاردرمانی ایران به نشانی: www.iranslpcongress.com در دسترس است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید