مدیترانه مرگبارترین مرز برای مهاجران است

    کد خبر :157207

سازمان بین المللی مهاجرت بر این باور است که دریای مدیترانه با فاصله زیادی، مرگبارترین مرز برای مهاجران و پناهجویان به شمار می رود.

به گزارش  بازتاب به نقل از رویترز، سازمان بین المللی مهاجرت در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: بیش از 33 هزار مهاجر در قرن حاضر در تلاش برای رسیدن به سواحل اروپا در دریا جان باخته اند و این مساله موجب شده تا مدیترانه با فاصله زیادی به مرگبارترین مرز جهان برای مهاجران تبدیل شود.

پس از آنکه طی سال های 2014 تا 2016 میلادی تعداد زیادی از مهاجران خارجی وارد اروپا شدند، توافق اتحادیه اروپا با ترکیه برای متوقف کردن ورود مهاجران از طریق یونان و همین طور افزایش گشت های دریایی در لیبی موجب کاهش شدید تعداد مهاجران خارجی به اروپا شده است.

فیلیپه فارگوس استاد دانشگاه فلورانس و نویسنده این گزارش در سخنانی تاکید کرد: این آمارها شاید ابعاد واقعی تراژدی انسانی را دست کم گرفته باشد.

ژرژ گالیندو از مقام های سازمان بین المللی مهاجرت نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: این گزارش بیان می کند که طی سال های 2000 تا 2017 میلادی حداقل 33761 مهاجر در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده یا ناپدید شده اند. این آمارها تا پایان ژوئن بوده است.

وی در ادامه افزود: این گزارش نشان می دهد که مرز مدیترانه اروپا با فاصله زیادی مرگبارترین مرز جهان به شمار می رود.

آمارهای سازمان بین المللی مهاجرت نشان می دهد که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 161 هزار مهاجر و پناهجو از طریق دریا وارد اروپا شده اند که 75 درصد آنها در ایتالیا اسکان یافته و مابقی در یونان قبرس و اسپانیا مستقر شده اند. حدود 3000 نفر نیز در این مدت ناپدید شده یا جان باخته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید