دستگیری سرکرده گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان

    کد خبر :157196

مقامات افغان در ولایت جوزجان اعلام کردند که نیروهای امنیتی افغان «شیرزاد انوروف» سرکرده ازبک تبار گروه تروریستی داعش را در این ولایت دستگیر کرده‌اند.

«محمدرضا غفوری» سخنگوی والی جوزجان به «سلام وطندار» گفت: نیروهای تامین امنیت شهری ارتش سرکرده گروه تروریستی داعش را در شهر «شبرغان» دستگیر کرده‌اند.

وی افزود: «شیرزادانوروف» تبعه ازبکستانی و سرکرده گروه تروریستی داعش در شهرستان‌های «درزاب» و «قوش‌تپه» است.

غفوری اظهار داشت این سرکرده داعش در بازجویی‌های صورت گرفته اعتراف کرد که سرکردگی گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجان را به عهده داشته و پیش از این بارها به پاکستان و ازبکستان سفر کرده است.

جوزجان از ولایت‌های ناامن شمال افغانستان محسوب می‌شود که در تعدادی از شهرستان‌های آن گروه تروریستی داعش فعالیت می‌کند.

این ولایت همچنین محل درگیری‌های طالبان و گروه تروریستی داعش محسوب شده و طالبان بارها با انجام عملیات‌های مختلف علیه داعش مراکز این گروه را در این ولایت نابود کرده‌اند.

منطقه «چقمه چقور» شهرستان قوش‌تیپه از یک سال گذشته مرکز فرماندهی گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجان محسوب می‌شد که ماه گذشته در نتیجه حملات طالبان به تصرف این گروه درآمده است.

به گزارش تسنیم،پیش از این نیز بارها طالبان با گروه تروریستی داعش در مناطق «قرای‌کومرلیک»، «آقسای» و «خاک شهیدان» ولایت جوزجان درگیر شده‌اند.

این در حالی است که برخی از مقامات افغان، نیروهای آمریکایی را به حمایت تسلیحاتی از گروه تروریستی داعش در این کشور متهم می‌کنند.

«محمد محقق» معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان نیز هفته گذشته از انتقال جنگجویان داعش به شمال افغانستان و افزایش فعالیت‌های این گروه تروریستی هشدار داده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید