خرید عجولانه سکه در دقایق اول و مردمی که هول شدند

    کد خبر :157163

در حالی حراج سکه از ساعت ۱۴ در بانک کارگشایی آغاز شد که خرید عجولانه برخی مردم موجب شد تا قیمت در ابتدا از نرخ بازار هم فراتر برود.

حراج سکه که از ساعت 14 امروز در بانک کارگشایی آغاز شده با استقبال شدید مردم و البته دلال‌ها همراه شده است. تا جایی که در دقایق ابتدایی حراج قیمت‌ها از قیمت بازار هم فراتر رفته است.

این درحالی است که مسئولان بانک در زمان حراج به مردم اعلام کردند که نرخ واقعی سکه به این میزان بالا نیست و از خرید صرفه نظر کنید ولی مردم اصرار داشتند با قیمت بالا خرید را انجام دهند؛ در دقایق ابتدایی حراج و فروش یکی دو بسته اول قیمت سکه بین یک میلیون و 430 تا یک میلیون و 440 هزار تومان هم بالا رفت ولی بعد از گذشت یک ساعت از حراج قیمت‌ها کمی واقعی شده و به یک میلیون و 340 تا یک میلیون و 350 هزار تومان رسیده است.

بنا به اذعان مسئولان بانک کارگشایی افرادی که در ساعات ابتدایی حراج اقدام به خرید کردند اطلاعی از وضعیت قیمت‌ها نداشته و به صورت عجولانه خرید را انجام داده‌اند.

به گفته سلیمانی در یک ساعت اول 700 تا 800 تا سکه تمام بهار به فروش رفت و از الان به بعد نیم سکه به حراج گذاشته می شود.

به گزارش تسنیم، حراج سکه با احتساب 9 درصد ارزش افزوده به قیمت یک میلیون و 288 هزار تومان و نیم سکه با قیمت 645 هزار تومان از ظهر امروز آغاز شده است.

یکی از افرادی که جزو خریداران اول سکه در حراج بانک کارگشایی بود از اشتباهی که کرده ابراز ناراحتی کرد و گفت اکثریت مردم هول شدند و گران خریدند.

یک خریدار دیگر به خبرنگار تسنیم گفت: من بیکارم هر چه دنبال کار گشتم پیدا نکردم، آمدم اینجا سکه بخرم و بفروشم تا سود کنم.

به گزارش تسنیم،فرد دیگری که میگوید شغلش خرید و فروش دلار است به مردم توصیه میی کند الان سکه نخرند، قیمت بالاست.

افراد حاضر که اتفاقا جزو خریداران نخست سکه هستند می گویند خریداران خرد در این حراج سود نمی کنند و تنها خریداران کلان هستند که از فرصت حراج استفاده کرده و بازار را مدیریت می کنند.

یکی از افرادی که سکه تمام را با قیمت ١میلیون و ٣٧٦ هزار تومان خریده و منتظر دریافت سکه هایش است می گوید: سکه ها را لحظه ای با قیمت ١ میلیون ٣٨٧ هزار تومان فروخته ام.

عمده خریداران سکه در این حراج دلا ها هستند؛ به گفته خودشان آمده اند تا سودی به جیب بزنند؛ میگویند ما آمده ایم تا سکه بخریم و با قیمت بالا در بازار بفروشیم.

بحث اصلی که بین مردم حاضر در سالن حراج مطرح میشود ارزان شدن سکه در روزهای آتی است؛ اما حضار با هم اختلاف دارند و عمده آنها می گویند ممکن نیست با این وضعیت قیمت گذاری در حراج، قیمت سکه کم شود.

این افراد میگویند دلال هایی که هزار تایی سکه خریده اند اجازه کاهش قیمت نمی دهند.

مسوول حراج که قیمت ها را اعلام می کند از نرخ هایی که مردم تعیین می کنند شوکه شده و مدام می گوید: چرا قیمت ها را بالا می برید.

او به مردم توصیه می کند که ریسک نکنند و بی دلیل قیمت ها را بالا نبرند.

نکته جالب و مهمی که در سالن حراج مشهود است، هماهنگی چند نفر است که قیمت ها را بالا میبرند؛ این افراد در صحبت هایشان می گویند اجازه دهید فلان فرد با قیمت مشخص خریدش را انجام دهد.

ولی این افراد با نگاه ها و اشاره هایشان قیمت را به مرز مشخصی میر سانند و اجازه نمیدهند حراج با قیمت پایین انجام شود.

حراج سکه در حالی ادامه دارد که تا کنون 700 قطعه نیم سکه و حدود 900 قطعه سکه تمام بهار آزادی فروخته شده است.

هم اکنون میانگین قیمت حراج سکه تمام بهار ازادی 10 تا 12 هزار تومان ارزانتر از قیمت بازار است.

ضمن آنکه میانگین فروش هر قطعه نیم سکه بهار آزادی در این حراج، 700 هزار تومان بوده است.

نخستین روز حراج سکه تا دقایقی دیگر تمام می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید