بازنگری در مدیریت هزینه های طرح تحول سلامت

    کد خبر :157046

معاون درمان وزارت بهداشت، بر ضرورت بازنگری طرح تحول سلامت با اولویت مدیریت هزینه ها، تاکید کرد.

دکتر قاسم جان بابایی در جلسه تخصصی مدیریت هزینه ها در حوزه درمان کشور، گفت: بازنگری اثربخش طرح تحول نظام سلامت و ارائه نظرات کارشناسی شده با اولویت مدیریت هزینه ها در حوزه درمان دستور جلسه این نشست است.

وی افزود: کارگروه های تخصصی برای هر یک از بسته های خدمتی برنامه تحول نظام سلامت با حضور معاونین درمان دانشگاهها برگزار، نظرات و پیشنهادات اولیه دریافت شد و مورد بررسی قرار گرفت.

جان بابایی ادامه داد: معاونت درمان وزارت بهداشت با تدوین پروتکل و گایدلاین ها در خدمات پر هزینه با همکاری انجمن های تخصصی و ابلاغ و استقرار آنها در مسیر درستی برای مدیریت هزینه های درمان گام برداشته است، این پروتکل ها بر اساس منابع کشور در حال تدوین است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات مد نظر برون سپاری برخی خدمات است که در حال حاضر مشغول بررسی ابعاد آن هستیم.

در ادامه، دکتر علی اکبر حق دوست معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، گفت: نمره کارایی نظام سلامت کشور ما در سطح بین المللی ۷۰ از ۱۰۰ است.

وی افزود: باید برای ارتقاء کارایی و کیفیت خدمات سلامت تلاش کرد.

حق دوست ادامه داد: می توان از ساده ترین روش ها برای کنترل هزینه اثربخش شروع کرد، اما باید مراقب بود که هر گونه اصلاح و مداخله ای، منجر به افزایش پرداخت از جیب مردم نشود.

به گزارش مهر، معاون وزیر بهداشت، گفت: آن مداخلاتی باید مطرح گردد که بیشترین اثر را در افزایش بهره وری بدون فشار به مردم را داشته باشد. امید است بهترین مداخلات برای ارتقاء کارایی و اثربخشی حوزه درمان و سلامت کشور تبیین و اجرایی گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید