خبری از پشتوانه‌های جودو در تیم ملی نیست!/ اعزام تکراری ملی پوشان به مسابقات گرنداسلم توکیو

  • ورزشی
  • شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۵۴
    کد خبر :157024

آخرین مرحله مسابقات گرنداسلم جودو در حالی به میزبانی توکیو برگزار خواهد شد که گویا چهار نفر از ملی پوشان کشورمان راهی این رویداد خواهند شد و به هیچ عنوان خبری از اعزام پشتوانه‌ های جودو به این مسابقات نیست.

آخرین مرحله مسابقات گرنداسلم جودو(سال 2017) در حالی طی روزهای 2 و 3 دسامبر به میزبانی توکیو برگزار خواهد شد که بهترین‌های دنیا در این مسابقات حضور خواهند داشت و تیم ملی ایران نیز با ترکیب 4 ملی پوش راهی این رقابت‌ها خواهد شد. قاسم نوری زاده در وزن 66-کیلوگرم، محمدبریمانلو در وزن 73- کیلوگرم، سعید مولایی در وزن81- کیلوگرم و جواد محجوب در وزن 100+ کیلوگرم جودوکارانی هستند که نام آنها بین نفرات حاضر در تاتامی توکیو دیده می‌شود.

ملی پوشان کشورمان در حالی راهی سرزمین آفتاب تابان خواهند شد که مسئولان فدراسیون جودو در یکسال گذشته مدام روی سرمایه گذاری در بخش جوانان و امید‌ها شعار می‌دادند و ملی پوشان را به رویداد‌های مختلف اعزام می‌کردند. مسئولان با این طرز فکر ملی پوشان را به مسابقات مختلف اعزام کردند تا در واقع جوانان و امید‌ها پشتوانه تیم ملی بزرگسالان باشند، اما در حالا حاضر شاهدیم که نفراتی اعزامی به مسابقات مختلف در بخش بزرگسالان تکراری هستند و خبری از حضور جوانان و امید‌ها در بخش بزرگسالان نیست!

محمدمنصوری سرمربی وقت تیم ملی جوانان و امید و مسئولان فدراسیون در تمام صحبت‌های خود مدعی بودند که با اعزام مکرر ملی پوشان به مسابقات بین المللی به دنبال پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان هستند، اما در حال حاضر خبری از آن پشتوانه‌ها نیست و در حال حاضر باید مسئولان فدراسیون پاسخگو باشند که چرا ما در اوزان، 60-،90 و 100 کیلوگرم جودوکاری نداریم که به مسابقات اعزام کنیم؟ مسئولان فدراسیون باید پاسخگو باشند که خروجی سفرهای پیاپی رده‌های پایه به مسابقات چه بوده است؟

محمدرشنونژاد نماینده وزن 60- کیلوگرم تیم ملی کشورمان و نایب قهرمان مسابقات قهرمانی آسیا که طی چند روز گذشته پس از حضور در مسابقات گرندپری هلند به ایران بازنگشت و هیچ کسی از سرنوشت این جودوکار مطلع نیست، آیا فدراسیون جودو پس از آن همه اعزام در رده‌های پایه به مسابقات مختلف آیا یک جودوکار در حد رشنونژاد ندارد که جایگزین نماینده گمنام ایران کند تا به مسابقات گراند اسلم توکیو اعزام شود؟ البته باید به مدال آوری تکراری مولایی و محجوب هم اشاره کرد که در طول سال‌های گذشته این دو ملی پوش در رویداد‌هایی که اعزام می‌شدند دست پر به ایران بازمی‌گشتند و نتایج اخیری که آنها کسب می‌کنند ربطی به مدیریت فعلی فدراسیون ندارد.

در حالی مسابقات کاتای قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند برگزار می‌شود که محمددرخشان رئیس فدراسیون جودو نیز راهی این کشور شده و حالا باید منتظر بازگشت وی باشیم تا ببینیم که چه واکنشی به گم شدن جودوکار ملی پوش کشورمان خواهد داشت.

به گزارش فارس، البته باید به مسابقات مستر(16 نفر برتر دنیا) روسیه هم اشاره کرد که قرار است پس از بازگشت تیم ملی از ژاپن؛ سعید مولایی به تنهایی راهی این رقابت‌ها شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید