اعلام آمادگی معاون دبیر کل سازمان ملل متحد برای کمک به مناطق زلزله زده ایران

  • سیاسی
  • شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۳:۴۵
    کد خبر :156985

سرویس خبری سازمان ملل متحد نوشت: مارک لوکاک معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه پس از بازگشت از سفر دو روزه خود به ایران، گفت که سازمان ملل متحد آماده است تا هر خلاء را که در تلاش ها برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده در ایران وجود دارد،پرکند.

این رسانه خبری دیروز (جمعه) به وقت شرق آمریکا، به نقل از سخنان روز پنجشنبه لوکاک افزود: تلاش های دولت ایران در نجات جان افراد و تسکین رنج صدها هزار نفر از بازماندگان زلزله در این مناطق، می ستایم.
وی ادامه داد: در جریان سفرم به تهران بار دیگر بر آمادگی سازمان ملل متحد برای حمایت از دولت ایران از طریق ارائه کمک های انسان دوستانه، در صورتی که مورد نیاز باشد، تاکید کردم.
لوکاک در دیدار خود با مقامات ارشد ایرانی در مورد ارتقای آمادگی ها برای مواقع اضطراری، همکاری بین المللی در زمان بروز بلایای طبیعی، بهسازی توان تیم های نجات و جستجوی شهری و تبادل دانش و تخصص فنی با ایران، گفت و گو کرد.
وی همچنین از کارگاه ‘آماده سازی فرودگاه ها برای بلایای طبیعی’ که در اواخر نوامبر (اوایل آذر) در ایران برگزار خواهد شد، استقبال کرد.
به نوشته سرویس خبری سازمان ملل متحد، لولاک در مدت اقامت خود در ایران با مقاماتی چون محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و شجاعی کیاسری معاون وزیر کشور ایران گفت و گو کرد.
در این گفتگوها موضوعاتی چون بحران های انسانی در سوریه و یمن و وضع پناهندگان روهینگیایی نیز طرح شدند.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به قدرت 7.3 ریشتر در 21 آبان به مرکزیت 32 کیلومتری شهرستان سر پل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که تاکنون 444 کشته در بر داشته و بیش از 10 هزار و 100 نفر نیز مجروح بر جای گذاشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یکهزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد، بگونه ای که بالغ بر 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید